Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Toppunkt + knastkæde/aksel

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Toppunkt + knastkæde/aksel

Jeg lagde tidligere en tråd ud med jeg havde problemer med min knastkæde som sad fast, eller jeg gik ud fra det!
    Jeg har stadig dette problem, at når jeg drejer motoren rundt (med uret) st den lige pludselig sætter sig.
    Så jeg tænkte!
    Kunne problemet være at min toppunkt på statoren ikke er indstillet ordentligt i forhold til knastakslen? Det skal siges at der ingen problemer er når jeg kører motoren mod uret. Hvilket jo er motorens gang. .

Hvor præcis skal jeg være når jeg indstiller knastakslen?
    Jeg har selvfølgelig sat den ud fra stregen T ved statoren, og så har jeg ellers prøvet at flugte knastakslen mærke/topstreg ud fra pindboltene.
    Er denne metode hele tosset?

Mvh Lasse baastrup

I Haynes er det afbilledet hvordan knasten skal stå ved mærke TopDeadCenter (mindes jeg det hedder), men jeg tvivler på at en tands forskel skulle lave fejlen, og den ville også gøre det begge både med og mod uret. Mærket på akslen skal være op, og den skal flugte med centrum af cylinderen. Det er lidt svært at forklare, en tegning siger alt.

http://www.xs650.com/forum/picture.p...pictureid=4125

MVH

Kommentar

.

Jamen man tak! Og giver ret god mening med det burde være begge veje hvis det var ventilerne.
      Men du har ingen ide om hvad det ellers kunne være? Er på bar bund ...
      (Jeg prøver at stille knastakslen osv i weekenden)

Kommentar

Okay tjekkede lige dit billede ud. Kan godt være det jer er et dumt spørgsmål!
        Men altså min knastaksel vender den anden vej, så om sige. Altså, mærket er på den anden side. (Roteret 180 grader). Vil det gøre noget forskel for cyklen?
        Mvh Lasse Baastrup

Kommentar

Nej aner det ikke, hvis det var min er jeg sådan anlagt at jeg ville skille ad indtil jeg fik muligheden for at turne den mod den naturlige retning.
          Hvis du piller kæden af knasten med ventiler oppe, kan du så dreje modsat. Dumt spørgsmål, da motor jo nok er monteret i stellet.

Kommentar

.

J altså jeg ved at problemet er opstået efter jeg stoppede knastkæden på, sjovt nok . . Havde også overvejet at putte den gamle kæde på igen og se om det gjorde nogen forskel ...
            Men har bare smurt min pakning ved cylle ind i flydende pakning. Så havde et lille håb om jeg slap for at skulle pille det hele af igen, men er ved at indse, at det nok ikke er en mulighed længere

Kommentar

Du kan da sagtens få din kæde på uden at skulle have hele culinderen af, de kan sættes i forlængelse af hinanden. Flydende pakning er det ikke kun noget man bruger imellem de 2 motorhalvdele.

Kommentar

.

nåår jaa det var lige en tanketorsk . takker ..
                Men hva så, gør det noget min knastaksel vender modsat af din, i forhold til mærket på den?

Kommentar

Working...
                X