Hej.
Jeg er i gang med at skifte cylinder ud med en 750 cc.
Jeg har sørget for at trække en ny knastkæde igennem da den var helt skildt ad.
NU har jeg så samlet den igen, og er kommet til knastakslen.
Mit problem lyder så:
At når jeg drejer motoren rundt nede på statoren, hvor jeg drejer mod uret er der intet problem! kæder glider fint rundt med knastakslen.
Men! når jeg så drejer med uret! så efter et par tag på skralden sætter kæden sig fast?
Kæden sidder ret stramt, så stramt at jeg ikke kan løfte akslen op (hvilket jeg kunne lidt med den gamle kæde på)
Derfor går jeg ud fra, at der er et led i kæden som sætter sig fast nede i bunden af motoren hver gang jeg drejer den med uret?
Men hvordan løser jeg det her problem? uden at skille hele motoren ad igen?
Jeg har prøven at stå og hive til den ene og den anden side imens kæden er skilt ad, og det hjælper intet!
Nogen der har et smart trick?
Jeg er i gang med at skifte cylinder ud med en 750 cc.
Jeg har sørget for at trække en ny knastkæde igennem da den var helt skildt ad.
NU har jeg så samlet den igen, og er kommet til knastakslen.
Mit problem lyder så:
At når jeg drejer motoren rundt nede på statoren, hvor jeg drejer mod uret er der intet problem! kæder glider fint rundt med knastakslen.
Men! når jeg så drejer med uret! så efter et par tag på skralden sætter kæden sig fast?
Kæden sidder ret stramt, så stramt at jeg ikke kan løfte akslen op (hvilket jeg kunne lidt med den gamle kæde på)
Derfor går jeg ud fra, at der er et led i kæden som sætter sig fast nede i bunden af motoren hver gang jeg drejer den med uret?
Men hvordan løser jeg det her problem? uden at skille hele motoren ad igen?
Jeg har prøven at stå og hive til den ene og den anden side imens kæden er skilt ad, og det hjælper intet!
Nogen der har et smart trick?

Kommentar