Vigtigt. Forum er åbent for, at man kan læse alt, dog ikke dokumenter vedrørende klubben. Du skal være medlem af klubben, hvis du skal skrive på /oprette emner. Når du har fået medlemsnummer kan du oprette dig
her. Se forsiden mht. at melde dig ind. Link til indmeldelses information.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil frem til, men kortere støddæmpere, mindre fælg og lavere dækprofil arbejder vel alt sammen i den retning.
Peter...
'Best thing I ever rode.'Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Standardlængden på 330 mm, har jeg set, at nogle har erstattet med 280 mm. Andre er gået knapt så radikalt til værks, og har monteret 307 mm i stedet. Alle de omtalte længder har jeg tidligere set fra KONI, men jeg ved ikke rigtig, hvad trenden siger i dag.
Peter...
'Best thing I ever rode.'Kenny Roberts.
Hagon laver forskellige længder støddæmpere. http://www.hagon-shocks.co.uk/HagShocks.htm
Forhandles bl.a. hos Ringsted Motor, så måske de ved hvilke der er bedst egnede til din XS.
Med beslag som de PeterR henviser til bevarer du støddæmpernes slaglængde, og de er sikkert også væsentlig billigere.
Du kan også bruge løsningen som på vedhæftede billede - en "strut" i rustfri stål. Den unge mand på billedet vil i dag foretrække støddæmpere, da han ikke længere er så ung .
Kommentar