Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Udluftning af bremser

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

Snigende luft...

Jeg kan godt se relevansen i dit spørgsmål, men kan kun sige at at da vi fyldte bremsevæske på min cykel (ombygget fra single til dual) gjorde vi det på ovenstående måde og det virkede perfekt. Men igen: det kan godt være noget af et tålmodigheds krævende projekt.
    Det er i øvrigt en god ide at have et stykke klar slange til at montere på udluftningsskruerne mens man arbejder med dem. På den måde kan man bedre se når der kun kommer bremsevæske og ikke mere luft.
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Kommentar

" Det er i øvrigt en god ide at have et stykke klar slange til at montere på udluftningsskruerne mens man arbejder med dem. På den måde kan man bedre se når der kun kommer bremsevæske og ikke mere luft. "

og så forhindrer det også at luft suges tilbage i systemet inden man får lukket luftskruen.

Kommentar

..

jeg har lige gjort det på min..

jeg gjorde som følger...

låg og pakning af resevoir (beholder),
        på med væske og en slange fra udluftnings skruen og
        ned i en flaske...

så åbnede jeg udluftnings skruen på den ene caliber og pumpede med
        bremse håndtaget.. når jeg slipper håndtaget skal den knalde tilbage -
        på den måde kan den få mere væske forbi stemplet .. når der begynder at komme vædske ud gjorde jeg samme procedure på anden side..

når der kom væske ud der trykkede jeg håndtaget roligt i bund åbne og lukkede udsuftninges skruen - dette gjorde jeg på begge calibre til der ikke kom bobler med ud mere...

har hørt man kan trykke håndtaget ind og lade den stå natten over for at få det sidste luft ud..

HUSK at der skal være væske i beholder konstant..

det hele tog ca 20 minutter - og mit system var helt tomt...
        / ---

“It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt.” Mark Twain

Kommentar

Udluftning..

Jamen, det lyder da til at du er ved at være i land med de bremser der...
          Ikke så dumt når tingene flasker sig, hvad?
          Gert.
          Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
          nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Man kan også købe en slange der er så lang at den kan gå fra udlufterskruen og helt tilbage til beholderen. Så kan man blive ved med at pumpe og skal ikke tænke på om den løber tør. Egnet slange, f.eks. dem der bruges af os med akvarie.

MVH - Peter R.

Kommentar

Working...
            X