Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

GRRRRR Starter

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• GRRRRR Starter

Nu måtte den så have nyt starter tandhjul igen mest fordi fjederen var knækket, efter at have studeret dette GRRRR problemet blev jeg enig med mig selv at justere afstanden mellem starterhjul og startkrans, dette blev gjort ved at fabrikere en 1mm skive af karrosseriplade, jeg lagde bag starter tandhjulet så afstanden blev mindre, og vupti ikke mere børsten tænder, nu virker starteren, selv med fladt batteri går den i indgreb dog uden at starte , med støm på starter den uden den mindste mislyd fantastisk, nu er det jeg ikke kan huske en skid tiltrods for at jeg har haft motoren adskilt adskillige gange, om der ligesom på en bil er løs startkrans for så ville det rigtige at gøre lige at lune den engang og flytte den lidt ud på krumtappen.

God sommer bikers

starter

Hej Frank
    Det lyder meget spændende, jeg håber det virker.
    Jeg har set xs turbo motore, motore med dobbelt overliggende knast, 270 graders forskydning,udvendig tandrem i stedet for knast kæden , alt sammen på vores gamle cykel.
    Det har altid undret det mig at der ikke er nogen der har løst starter problemet.
    Det skulle være mærkeligt at løsningen skulle være en tykkere skive eller 2, Men sommetider ligger løsningen lige for næsen og man kan ikke se den. Jeg håber fanneme at du har ret Venter spænt på at høre mere efter et stykke tid.
    Høje parader og lav profil.
    Ulrik

Kommentar

Fejlfri mc?

Tjaa. Sidste vinter skiftede jeg tandhjulet, fjederen og "hårnålen" efter at have givet hårnålen et klem i skruestikken. Siden har bendixdrevet ikke svigtet een eneste gang.

Så nu mangler jeg bare at få koblingen til at koble helt ud og få baglygtepæren til at holde op med at ryste i stykker hele tiden og.... og ....

Håber det bliver godt vejr til på torsdag!

Nold

Lorteøen (tal dog dansk...)

Kommentar

Tja det gjorde jeg også men efter en lidt hård medfart sidste sommer var fjederen knækket og hårnelen faldet helt af.

At pærene ikke holder så længe er et mindre problem, bagskærmen flækkede midt over så en anden har fået pladsen istedet, det samme med udstødningerne, såen en fætter er åbentbart fyldt med slid dele selv om jeg ikke har kunne slå det op nogen steder.

Koblinger virker kun de sidste fem minutter før det er forbi

Og ja det bliver godt vejer på torsdag 3-6 grader med nogen sol

Så måske møder man en rystene larmene XS'er derude.

Frank

Kommentar

Grumph!

Frank skrev:
          nu er det jeg ikke kan huske en skid tiltrods for at jeg har haft motoren adskilt adskillige gange, om der ligesom på en bil er løs startkrans for så ville det rigtige at gøre lige at lune den engang og flytte den lidt ud på krumtappen.
          Nej, startkransen er ikke sådan lige at flytte rundt på. Som det ses af vedhæftede billede er det en integreret del af den ene krumtapvange.

Ulrik skrev:
          Jeg har set xs turbo motore, motore med dobbelt overliggende knast
          En XSer (og vi snakker vel stadig om en 6½er?)med dobbelt overliggende??? Det må da være en særlig synnejydsk specialitet. Har du tilfældigvis også et billede af den?

//Peter...

P.S.: Frank, var der ikke noget med, at du havde en billedserie, omhandlende hvordan man underholder en hel campingplads ud i kunsten at skiftre krumtap på feltfod?
          Tilføjede filer
          Last edited by klentz; 25-03-2009, 20:20.
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Dobbelt overliggende

Prøv at tjekke den australske hjemmeside der har jeg set de før omtalte modeller.
            Der er rigtig mange billeder, også et af en dobbet overliggende knast.
            Jeg ville gerne ligge billedet ud hvis jeg bare kunne.

Høje parader og lav profil
            Ulrik

Kommentar

dohc

Jeg fandt lige billedet af en dohc xs 650 og den er ikke "synnejydsk"
              Men Australsk
              Tilføjede filer

Kommentar

Working...
              X