Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

start/ tænding

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• start/ tænding

Efter hoved rep, kunne jeg ikke starte.

Højlydte knald både gennem karburator og udsødning.
    Dette tyder på at tændingen er sat for højt (boyer) Jeg flytter på tændingen så mærket på rotoren står mellem F og højtændingsmærket.
    Motoren starter nu men skal holdes igang og jeg kan se ild ud af udstødningen efter kort tid stopper den med et knald ud af karburatorene.
    Efter min mening står tændingen stadig for højt eller hvad?
    Skal den vikelig stilles helt hen til F mærket og hvor skal den så stå ved 1500 omd?

Hvad sige menbranerne i karburatorene til et par baglæns eksplosioner?

Jeg har endda haft maskinen ude af rammen igen og tjekket at knasten ikke var hoppet en tand, det er vandskeligt at se om justerings mærket er helt lodret, men det var det.

Høje parader og lav profil ( især på Nørrebro)
    Ulrik

Hej Ulrik

Jeg formoder at du ved det men:
    Med Boyer laves justeringen statisk ved at prikken på magneterne skal være synlig i hullet i printpladen, når mærket på rotoren står ved højtændings mærket.
    Dette er imidlertid kun den grove indstilling. For at få den til at gå ordentligt, skal den justeres dynamisk - altså med et stroboskop.
    Her skal mærket på rotoren gerne stå med tændingsmærket (F) ved 1500 omdrejninger, men jeg synes, at det er bedre at give den en håndfuld gas, og sikre sig at højtændingsmærket passer når tændingen er helt fremskudt.

Held og lykke

Mvh. Dan

Kommentar

Mener at have set 4000 o/m anbefalet for test af fuld fortænding med stroboskop, fordi Boyer regulerer væsentlig mere dynamisk end vægtklodserne i standardtændingen. Så er det en rigtig god idé at give en håndfuld gas
      Venligst
      Johnny Nielsen

Kommentar

stroboskob

Tak for tipsene
        Da jeg monterede tændingern i sin tid justerede jeg kun efter den hvide prik.
        Stroboskbet klemmer jeg så ,vidt jeg kan læse mig til ud af diagrammet,
        til over den sorte der går fra boksen til tændspolen?
        Høje parader og lav profil
        Ulrik

Kommentar

Working...
        X