Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Tændingsjustering (eller mangel på samme)

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Tændingsjustering (eller mangel på samme)

Hej mine lidelsesfæller

Efter vellykket montering af nye fjedre i chockkoblingen, er jeg nu gået videre til næste problem.

Min xs 650 model 447 fra 81 (med original platin tænding)står for højt i tænding (havde strobelampen på den igår). Desværre er jeg løbet tør for justering på begge cylindre!

Åbnings afstanden (jeg er mere kendt med den engelske terminonologi, hvor det hedder "dwell") er sat til minimummet (0,3) så der er ikke mere at give af der.
    Jeg har også overvejet at file på bagpladen, men dels må der være en bedre løsning, og dels kommer terminalen (der hvor ledningen er monteret) på den nederste kontakt (venstre cylinder) i karambolage med det udsnit der er lavet for at give plads til tændrøret.

Den eneste løsning jeg ellers er kommet på er at bestille to nye sæt platiner, og håbe på at længden eller udformningen på hælen løser problemet.

Er der nogen som har en bedre løsning (mens jeg venter på de nye platiner)?

På forhånd tak

Dan

Tænding

Jeg ville da helt klart forsøge med to nye platinner først. Hvis du så stadig ikke kan finde ind i justeringsområdet, kunne det måske være fordi knastkæden er ekstrem slidt, og altså er blevet for lang. Men det er jo et problem i en helt anden skatteklasse.

Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Yep anden løsning hvis knastkæden er ok, boyer tænding. Så er du da af med det problem, ikke dermed sagt at du ikke får nye med en anden tænding. Men den er dyr.

MVH

Kommentar

Platiner (håber jeg)

Jeg vil formentligt montere elektronisk tænding en dag. Men jeg vil have det til at fungere med det originale set up først, da jeg ikke vil risikere at maskere andre problemer.

Jeg ved ikke om knadtkæden er ok. Men jeg kan se på de værkstedsregninger som fulgte med cyklen, at den blev skiftet for 20000 km siden, så mon ikke den kan lidt endnu. Det skal dog siges at den var meget løs da jeg købte cyklen, så jeg har da justeret ret meget på den.

Jeg har bestilt nogle nye platiner, og håber så, at det løser problemet. Ellers ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal finde på.

Mvh. Dan

Kommentar

Working...
        X