Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Olieprop/propper?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Olieprop/propper?

Her kommer så det ultimative amatørspørgsmål

Jeg har skiftet min sumpplade (447 fra 1981) til en med et moderne filter på, men har jo så derfor ikke længere den prop, som det er menengen man skal tappe olien af med. Det sviner en del, hvis jeg bare skal skrue filteret af.

Nogle gange henvises der til to oliepropper. Hvor er den anden?
    Den eneste kandidat er en bolt som sidder længere tilbage, men da den har påmonteret en ledning til olietemperaturen (formoder jeg), ved jeg ikke om, det er en god ide at bruge den som tappeprop.

Hvad siger I lærde?

Håber i bærer over med det banale spørgsmål.

Mvh. Dan

Min grønne satan har også 2. Det er en 447 fra 1977. Der er ikke noget at tage fejl af, den er lige så stor som den du havde. Men hvis man skifter filteret hver gang man skifter olien kan du da bare ofre filteret med en boremaskine.

MVH
    Last edited by PeterR; 23-04-2008, 16:29.

Kommentar

Oliepropper

Hej Dan.
      Jeg har også skiftet omtalte bundplade med sumpfilter til den modificerede type med filterpatron. Olien tapper du af den anden bundprop som der sidder lige bagved som du rigtigt beskriver. Hvorfor din er monteret med ledning ved jeg ikke. Men du kan jo indsende et billede til forum. Måske er der andre der kender til lednings fænomenet. Ihvertfald er det ikke noget cyklen er født med. Så vidt jeg husker er der også i den anden bundprop en magnet der fanger eventuelt gammelt jern som ellers ville fise rundt i motoren. Jeg vedhæfter et billede af min motor lige inden omtalte bundplade med patron bliver monteret og bagved ser du bundskruen uden ledning.

Kenneth
      Tilføjede filer

Kommentar

Working...
      X