Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Here we go again

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Here we go again

Hører fra sædvanligvis velunderrettet kilde, at der p.t. kører noget ammestuesnak på FB angående brændsel til XS'eren. Troede at det var manet i jorden long time ago. Da jeg ikke er på FB, har jeg i stedet fremgravet 2 gamle tråde her (fra 2003 0g 2007), som behandler emnet:

http://forum.xs650.dk/forum/teknik/m...bly-fri-benzin
    http://forum.xs650.dk/forum/teknik/m...-blyfri-benzin

Til webmoster: Virker til at søgefunktionen på vores forum er ramt af covid-19. Jeg søgte på blyfri, men fik 0 resultater. Og så er man jo lovligt undskyldt for ikke at kunne finde svar på de store spørgsmål her i livet.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

Det har jeg ikke set noget om, men hvis der er en diskussion er det nok snarere om E10 og til dels E5 benzin.
    Jeg tror ikke den har godt af E10 - XS'eren er designet til at kører på benzin og ikke ethanol. E5 er i almindelighed ikke noget problem, når blot man hælder lidt benzin konservering i hvis den overvintre med benzin i tank og karburatorer.
    Jeg kører selv oktan 100 E5 for tiden, da al 95 er E10. Pudsigt nok er det kun her i 2020 der er krav om E10. I 2021 er det igen tilladt at sælge 95 E5, men det varer ikke længe inden de vil have os til at kører på æselpis. Al ære og respekt for miljøet, men det koster jo også energi at fremstille ethanol. Måske var det bedre at forbyde store krydstogtsskibe o.l.

God sommer!
    Venligst
    Johnny Nielsen

Kommentar

Hej Johnny

Jeg er helt på linie her. Undgår også at tanke E10 på XS'eren - for en sikkerheds skyld. Yamaha garanterer jo kun for at modeller efter 1990 er E10 parate.

Det andet var udelukkende spørgsmålet om XSéren er bygget til at køre blyfrit. Og det er den, lad os slå det fast. Spørgsmålet dukker op med jævne mellemrum, måske fordi vi endnu ikke tankede blyfrit i DK, da den blev introduceret her.

Drive safe
      Last edited by klentz; 01-07-2020, 9:52.

Kommentar

Ved søgning i toppen på blyfri kom det indlæg nu op.

Kommentar

Ja det nye indlæg kommer op, men de oprindelige indlæg (f.eks. de 2 ovenstående, som jeg har gravet frem) kommer ikke længere op. Tilsyneladende er der ikke længere søgning på hele det gamle forum.

Kommentar

Working...
          X