Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Omdrejnings tal??

Klap sammen
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Omdrejnings tal??

Godmorgen allesammen :-)
    Jeg var igår ude på første tur med min XS efter at jeg har monteret det originale speedometer og omdr. tæller på. Jeg har ikke kørt mere end ca. 600 km. på maskinen siden jeg købte og renoverede den. Jeg lurede godt sidste år på de hørebart høje omdrejninger maskinen kører med, og har nu fået det bekræftet med tælleren på.
    Kan det virkelig passe at denne maskine i 5 gear roterer med hele 3000 omdr./min. ved sølle 65 km.?? Jeg savner virkelig et gear mere.! Jeg har gearet den op på fortandhjulet alt hvad den kan, 18T. Bagtandhjulet er standart 32T. Jeg tror ikke at der skulle være lagt en anden gearkasse i den med lavere udveksling... Den kan ikke rigtig nå 100 km. da den begynder at sætte ud ved 4000 omdr. Den er et kaburator spørgsmål. Jeg tænker at omdr. tallet vil være 4500 ved 100 km. Det virker meget højt.!
    Jeg læste om en som der kørte med 3000 omdr. ved 1000 km. Det er nok lidt for lavt. Min er boret til 700 ccm. Udstødningen er speciel lavet og den er slet ikke justeret i indsugningen, men dette ændre jo ikke ved omdr. tallet. Vil et 30T bagpå virkelig gøre nogen forskel.?? Kom endelig med nogle indput og erfaringer :-) Mvh. Henrik

Hej Henrik

Du skriver ikke hvilken model vi taler om, men standard er 17/34 eller på enkelte modeller 17/33. Jeg vil mene, at med standard gearing og selvfølgelig standard baghjul vil 3000 omdr. i 5. gear svare til ca 70 km/t. så med din 'ekstrem' høje gearing vil det vel i runde tal skulle svare til i omegnen af 80 km/t.

Mvh Peter Klentz...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

Kommentar

Hejsa,

Det er sandt... Det er en XS650SE oprindelig med platin tænding som jeg skiftet til Boyer. Den er indregistreret første gang i '82 men jeg ville mene at maskinen er fra '79. Motor nr. og stel nr. passer sammen :-)

Kommentar

Hej

Ja 'SE' modellen er vel en årgang -78. Hvis det altså er den med de 'store' BS 38 karburatorer og luftfilterdæksler i metal.

Peter Klentz...

Kommentar

Hejsa,

Nej min er med 34mm karburator.. Oprindelige luftfiltre var i plastik. Den var delvist ombygget da jeg købte den.
          Vi må se, jeg kan nok ikke gøre andet end at smide 30T bagpå... Jeg kan jo ikke rigtig ændre på gearkassen alligevel.

Mvh. Henrik

Kommentar

Hej
            Jeg kan forstå, at den er delvist choppet. Har du chekket speedometeret, evt efter en gps'er? Er der sat et større forhjul på, så speedometerdrevet ikke længere er retvisende? Bare et par forslag.

Peter Klentz...

Kommentar

Godmorgen,

Ja den er ombygget, men jeg skulle mene at hjulene er "rigtig" størrelse. Jeg har ikke målt den efter gps endnu, men vejmålerne rundt omkring passer sgu meget godt.. Også fornemmelsen af farten :-) Men jo, der er et par ting lige at kigge på endnu.. Mvh Henrik

Kommentar

Har en fornemmelse af at vi har vendt det her før. Evt også i et andet forum. Men...Med standard gearing (17-34) går en XS 650 99,4 km/t ved 4200 rpm. I hvert fald hvis man skal tro https://www.gearingcommander.com/. Et lille nyttigt værktøj der nemt giver dig mulighed for at lege med forskellige setups uden at få snavsede fingre .
                Gert.
                Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
                nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Godmorgen,
                  Ja jeg har spurt om det samme via FB.
                  Jeg ynder gerne have søge info via forskellige foraer når nu teknologien giver mulighed for det.. For at sikre mig flest mulige svar :-)

Kommentar

Working...
                  X