Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Fejlfinding, Hjælp til metode..

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Fejlfinding, Hjælp til metode..

Min motor drejer kun rundt til et punkt, hvor den stopper med et "klonk", den kan drejes tilbage til ca samme punkt hvor der sker det samme..

Jeg har haft tændrør ude og ventildæksler af og checket at ingen ventiler rammer stemplerne, og at alt ser ud til at bevæge sig som det skal..

Spørgsmålet er nu, hvad er næste skridt, toppen af? eller tændingen af?

Nogen erfaringer med hvad den hyppigste fejl med dette symptom er?

Håber ikke at krumtappen er fucket...men det virker jo næsten derhenad..
    Rune, Horn County Outlaws

Klonkelyde

Hej Rune!

Jeg ville starte med at skrue bundpladen af (den med oliesumpfilteret). Men en lygte og et spejl skulle det nu være muligt, at få et lille kig til bundtøjet.

Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Klonk

Kan det tænkes at slaget på krumbassen er lidt længere end normalt så stempelkronerne rører toppen? bare et vildt gæt. Modellervoks i forbrændingskammeret er et gammelt trick der kan afsløre meget. Måske bruger du specielle stempler? har du en knast med højere løft? Holder stadig vejret i spændt forventning og regner med at kunne høre drønet helt herover når du får tænding på.....

Nold

Kommentar

Rolig nu, den låge jeg har købt har defekt motor, så motoren er standard, og det bliver den ved med at være, den har samme nr som cyklen...

BigTwinnen bliver bygget på en nyere blok, jeg har i forvejen..
        Den kommer til at brøle til foråret, satser jeg på..

Kommentar

Kære klubbestyrelse!

Ku klubben ikke splejse til at købe manden fri fra arbejde et par uger, så den kværn ka blive færdig? ventetiden er ulidelig!

Nold

Men for nu at blive alvorlig igen: der kan jo ligge et eller andet og rasle rundt i både forbrændingskamre, nikketøj og bunden. Teoretisk kan det jo også være i primærdrevet... Af med diverse dæksler og kigge...
          Last edited by Nold; 22-09-2007, 21:23.

Kommentar

Avs!!

Så fik jeg tid til at se på sagen..

Det viste sig at være en klump jern i højre side der forhindrer plejlstangen i at komme rundt.. er der balanceklodser der kan gå løs??
            Det virker lidt underligt..
            Jeg kan vrikke den med en skruetrækker, men kan ikke få den ud..
            Motoren bliver stillet til side, og venter på en renovering..
            Forsøger nok at finde en original og iorden krumtap, hvis ikke den her kan renoveres...Jeg får se når jeg står med den i hånden, hvor slemt det er...
            Et par telefonbilleder..
            Tilføjede filer
            Last edited by TXTracker; 23-09-2007, 13:49.

Kommentar

vildt gæt

Det ligner et af sølerne der er rykket over?

Nold

Kommentar

Fremmedlegeme

Rune skrev:
                ...er der balanceklodser der kan gå løs??
                Nej, der er ikke so ein ding, der kan rasle løs. Jeg synes ikke umiddelbart at det ligner noget der hører til i motoren. Er der mon tale om hærværk? Eller måske ligefrem sabotage? Hvilken forklaring havde den tidligere ejer?

Nold skrev:
                Det ligner et af sølerne der er rykket over?
                Ja, men når først hovedlejerne er monteret, kan sølerne ikke arbejde sig ud. I så fald skulle plejlstangen også være gået fri fra krumtappen og stemplet skudt ned i krumtaphuset, med mega havari til følge.

Men det ligner da noget der har fået nogle tæsk. For det er vel ikke en blyklump, eller andet blødt materiale?

Mystisk

Peter...
                'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Er du ved at være igennem, hvad var det for en "alien" i din motor.

MVH

Kommentar

Working...
                  X