Hej vil lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig da jeg lige har været ude og køre en tur i dag syntes jeg det raslet noget lige som om det var knastkæden kan det være det og hvordan strammer jeg den... håber nogle kan hjælpe mig
Annoncering
Klap sammen
No announcement yet.
ang knastkæde.
Klap sammen
X
-
Når den store møtrik med kuglen er skruet af sidder gevindet tilbage, hvis du skruer dette gevind indaf kommer palen der sidder i midten længere ud, skruer du den udaf forsvinder palen ind i midten, når den flugter med overfladen så står den rigtigt. Det ses/mærkes nemmest når du har skruet den store møtrik af og skruer lidt på gevindet.
MVH
Kommentar
-
Knastkæde
Hej Rhode!
Du kan evt prøve at søge på knastkæde, så kan du se andre svar og kommentarer. Du er nemlig ikke den første der spørger ind til det emne.
Mvh Peter...'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Kommentar
-
Det er den store der sidder på den plade der er sat fat med 6 stk. m6 skruer (hvis din maskine er fra efter 1972, ellers er det 4 skruer). Det er den største synlige møtrik op hele motoren, der er rundíng på i toppen. Den sidder under karburatoren.
MVH
Kommentar
-
Knastkæde justering
Jeg har et spørgsmål angående justeringen af knastkæden.
Min kæde rasler lydeligt omkring 3000 RPM. Under 3000 og over 3500 er der ingen lyde.
Jeg har prøvet at justerer knastkæden, men resultatet er stort set det samme.
Jeg er dog meget i tvivl om en ting.
Når jeg strammer skruen ind, så kommer palen til syne som den skal, men den kommer kun til at flugte med gevindskruen. Hvis jeg skruer gevindet yderligere ind, så bliver palen i samme position, altså flugter med skruen.
Den kommer ikke ud af gevindetskruen som jeg mener den burde.
(Se Haynes side 62)
Derfor har jeg en mistanke om at palen ikke kan komme længere ud, og den mislyd jeg hører er når palen slår mod gevindskruen.
Der er en skive af cu på palen imellem pal og gevindskruen.
Har I nogen kommentarer hertil?
mvh
Erik Olsen
Kommentar
-
Hold kæden stram
Hej Erik!
Stil på knastkædestrammeren med motoren igang, så kan du både se og høre hvad der sker. Når du betragter stiften med motoren igang, så skal den gerne stå og bevæge sig lidt frem og tilbage (2-3 mm). Hvis den står helt stille, kan det være fordi, at der ikke er mere at stille af, og så kalder det på et operativt indgreb
.
Mvh Peter...'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Kommentar
-
Hej Klentz
Den står helt stille. Knastkæden er helt ny, og stilleskruen står rimelig langt ude, så der burde være mere at stille af.
Iøvrigt kan jeg fortsætte med at skrue skruen ind uden nævneværdi modstand.
Derfor tror jeg at den måske sidder fast, eller noget andet.
Jeg tror jeg piller den ud næste weekend, og kigger på den. Det er ikke det helt store indgreb.
Hilsen
Erik
Kommentar

Kommentar