Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Forskel på en 447 EU og en 533 US Cylinder / Stem.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Forskel på en 447 EU og en 533 US Cylinder / Stem.

Hvad er forskellen på de 2 typer cylindre / stempler ?.

Er det kun stemplerne der er forskellige og i givet fald hvad er forskellen ?

MVH

Hej PeterR!

Prøv evt lige at checke disse tråde, hvor der står lidt om emnet:

http://www.yamahaxs650.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=112
    http://www.yamahaxs650.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=398

Hvis ikke det giver tilstrækkelig svar på dit spørgsmål, så kom endelig igen.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej igen!

For fuldstændighedens skyld skal det måske lige nævnes, at alle cylinderblokkene, undtagen den til XS1'eren som også her er helt sin egen (bl.a. har flangen til kædestrammeren kun 4 huller i modsætning til de senere modellers 6 huller), ser ud til at være bagt i samme form (kun farven kan være forskellig).

Mvh Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Ok, så når en eller anden sælger stempler til en 82er Heritage, kan jeg altså ikke bruge disse på min 77'er fordi de lavede oversøiske modeller med 447 krumtap/plejestænger, så vidt jeg kan læse ud af forklaringem, fordi min hedder 533 på plejestængerne.

MVH

Kommentar

Hej Peter!

Ja, det er korrekt forstået. Stemplerne til en Heritage Special (der altid er US-import) er lavet til 130 mm plejlstænger og dine stempler er lavet til 140 mm plejlstænger. Med andre ord sidder hullet til stempelpinden 10 mm længere nede på stemplerne i forhold til stempelringene på stemplerne til import modellerne.

Mvh Peter...

Kommentar

Working...
          X