Vigtigt. Forum er åbent for, at man kan læse alt, dog ikke dokumenter vedrørende klubben. Du skal være medlem af klubben, hvis du skal skrive på /oprette emner. Når du har fået medlemsnummer kan du oprette dig
her. Se forsiden mht. at melde dig ind. Link til indmeldelses information.
Annoncering
Klap sammen
No announcement yet.
Forskel på en 447 EU og en 533 US Cylinder / Stem.
Hvis ikke det giver tilstrækkelig svar på dit spørgsmål, så kom endelig igen.
Mvh Peter...
'Best thing I ever rode.'Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
For fuldstændighedens skyld skal det måske lige nævnes, at alle cylinderblokkene, undtagen den til XS1'eren som også her er helt sin egen (bl.a. har flangen til kædestrammeren kun 4 huller i modsætning til de senere modellers 6 huller), ser ud til at være bagt i samme form (kun farven kan være forskellig).
Mvh Peter...
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Ok, så når en eller anden sælger stempler til en 82er Heritage, kan jeg altså ikke bruge disse på min 77'er fordi de lavede oversøiske modeller med 447 krumtap/plejestænger, så vidt jeg kan læse ud af forklaringem, fordi min hedder 533 på plejestængerne.
Ja, det er korrekt forstået. Stemplerne til en Heritage Special (der altid er US-import) er lavet til 130 mm plejlstænger og dine stempler er lavet til 140 mm plejlstænger. Med andre ord sidder hullet til stempelpinden 10 mm længere nede på stemplerne i forhold til stempelringene på stemplerne til import modellerne.
Mvh Peter...
Kommentar