Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Smørekanaler mm

Klap sammen
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

  • Smørekanaler mm

    Hej
    Er der en forklaring på at der er flere små huller (smørekanaler) ved den ene cylinder end den anden?

    har netop glasblæst motorblok udvendig, og ville sikker mig der ikke er glassand i oliekanalerne..
    tænkte at der kunne være en her inde på forum der havde erfaring med det..ville jo være træls at jeg i god tro, efter at have blæst og spulet med rensebenzin så aligevel ikke fik et par korn med...tænker at de flugtboringer og proppet kanaler kunne gemme på lidt snavs..plejer det at være et problem??

  • #2
    Snavs i kanaljerne - det jævner sig...

    Hej Bo

    Jeg ved ikke lige, hvad det er for nogen kanaler, du hentyder til; men oliepumpen sidder jo i højre side, så det har jo givet anledning til lidt kanalboreri. Normalt vil man sørge for, at kanalerne er proppet forsvarligt til før man blæser; men hvis du har fjernet, hvad du kan se med det blotte øje, kan jeg ikke forestille mig, at du vil få nogen problemer. XS'erens lejer har ikke ry for at være særligt sarte - tvært om.

    vh
    Last edited by klentz; 14-04-2015, 16:07.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

    'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

    Kommentar


    • #3
      Oprindeligt indsendt af klentz Se indlæg
      Hej Bo

      Jeg ved ikke lige, hvad det er for nogen kanaler, du hentyder til; men oliepumpen sidder jo i højre side, så det har jo givet anledning til lidt kanalboreri. Normalt vil man sørge for, at kanalerne er proppet forsvarligt til før man blæser; men hvis du har fjernet, hvad du kan se med det blotte øje, kan jeg ikke forestille mig, at du vil få nogen problemer. XS'erens lejer har ikke ry for at være særligt sarte - tvært om.

      vh
      tak for svar..
      jeg har lagt et foto ind..da keg er ny på dette forum,håber jeg gør det rigtigt med hensyn til foto og tekst..

      jeg har som sagt, og ja, nok dummede mig, da jeg har glasblæst uden at tænke over oliekanalerne..
      men jeg må rense og bruge luftpistolen så godt jeg kan..

      jeg står nu med oliepumpen, og den ser ikke 100% god ud..læser i bogen noget med 0,15 mm..
      er det rigtig forstået, at man har rotor/pumpedele til at ligge i huset, et retholdt over, og så må der max være de 0,15 mm?

      Mvh Bo
      Tilføjede filer

      Kommentar


      • #4
        O.K. nu kan jeg se, hvad du mener. Der er ganske rigtigt en dysse ved hvert plejlstangsleje. Derudover er der så vidt jeg husker yderligere 2 små dysser i den ende længst væk fra oliepumpen. Jeg tror de skal sikre, at det hele til stadighed kører i en passende olietåge i krumtaphuset. Du kan jo ikke gøre så meget andet nu end at blæse kanalerne godt igennem.

        Jeg vedhæfter lige et link vedr. oliepumpen og dens genvordigheder, i tilfælde af at du ikke allerede har det: https://thexscafedotcom.wordpress.co...s650-oil-pump/
        og denne her: https://thexscafedotcom.wordpress.co...ine/motor-oil/
        vh...
        Last edited by klentz; 17-04-2015, 11:19.
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

        'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

        Kommentar


        • #5
          olie pumpe

          Hej Bo
          Skulle du overveje at skifte til den 50% større oliepumpe der er nævnt i linket husk at borer stige røret til toppen op til4,5mm.
          Den koniske banjo bolt der sidder ned i motor blokken. hullet er kun 3mm så hvidt jeg husker.
          Er din olie pumpe slidt har jeg et par stykke liggende.
          Højt skum
          Ulrik

          Kommentar


          • #6
            Oliepumpe

            Oprindeligt indsendt af ulrik Se indlæg
            Hej Bo
            Skulle du overveje at skifte til den 50% større oliepumpe der er nævnt i linket husk at borer stige røret til toppen op til4,5mm.
            Den koniske banjo bolt der sidder ned i motor blokken. hullet er kun 3mm så hvidt jeg husker.
            Er din olie pumpe slidt har jeg et par stykke liggende.
            Højt skum
            Ulrik

            Tak for svar 😉👍

            Øhh..er det helt tosset at jeg nu har monteret den gamle oliepumpe, den er meget fin, og der er ingen
            slidmærker at se, og der er ingen slid målt som anvist...men kan den originale pumpe give problemer på en alm. 650 ccm cylinder?


            har du iøvrigt hørt om at en cylinder kan være så skævslidt at den ikke kan bores om uden der kommer til i mit tilfælde at mangle 300 del..😤
            jeg havde 0,25 stempler i, og den bankede aht. Derfor af med cylinder og kryds måler den, og der måles noget ovalitet, men ikke noget problem med en overstørrelse 0,50
            MEN MEN..så nu siger min mc mand at det er noget rigtigt lort, da der mangler 300 del i at kunne bore cylinder op i den ene ende, og det var fordi at cylinder er skæv....?? Det forstår jeg ikke noget af..
            mon ikke han har sat den skævt op???😏

            kan der gives anden forklaring? 😊

            tak
            vh Bo

            Kommentar


            • #7
              Lasse har vist et billigt sæt til salg her på siden. Måske det var en bedre løsning. Hvis ellers toppen af forringerne samt alderen på maskinen er det samme kunne du jo flytte disse forringer over i dine egen cylinder, hvis den er pænere end lasses cylinder.

              Bare en ide.

              MVH

              Kommentar

              Working...
              X