Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Knalder på venstre cylinder.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Knalder på venstre cylinder.

Sidst år da jeg stillede maskinen hen syntes jeg der var blevet værre med at den skyder på venstre cylinder. Jeg har renset karburatoren flere gange. Den er ikke utæt i udstødningen.

Jeg har boyer tænding på. Jeg vil gå efter om jeg kan flytte fejlen over på højre cylinder. Jeg syntes det er svært at finde denne fejl. Der står stort set det samme i alle indlæg ang. denne fejl, de fleste siger fejl luft i udstødningen.

Så jeg tænker :
    Bytte om på indsugningsgummi.

Kan man bytte om på senderen til boyer tændingen og samtidig bytte om på tændrørs ledningerne. Tændrør har jeg haf byttet.

Tænker om man etamistisk kan bytte om på højre og venstre karburator. Kun en tanke, ved godt at man så ikke kan styre gas som jeg ser det. Fejlen er der også i tomgang.

Når den har kørt i et par minutter er højre afgangsrør meget varmt, det venstre kan man faktisk holde på. Jeg målte idag at det ene var 70 grader varmt efter kort tid, det andet kun 50 grader. Så enten tænder den ikke ordentlig eller også får den ikke benzin nok.

Andre forslag.

MVH

Knald i...

Hvis du ikke har ændret noget, kan det være du skal prøve at kalibrere dine karburatorer, eftersom din temperatur på forrørene er forskellig...

Kommentar

Tak Torben.

Jeg forstår bare ikke at en kalibrering skulle kunne gøre at den stopper med "backfire". Hvad er fysikken lige i det.

Den ene cylinder trækker heller ikke helt så fint som den anden. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Den ene kan godt trække den anden uden tændrørs hætte på, men ikke omvendt uden den får mange flere omdrejninger. Kompressionen er ens inden for ganske få procent. Lidt over 150 som jeg beskriver i min kompressions artikel.

Jeg har til aften målt mine hætter igennem. De målte 1 Kohm på den ene, og den anden var lidt svævende omkring 5-6 kOhm. Jeg skiftede dem ud med de 2 der fulgte til sættet i sin tid, de måler som beskrevet 5 kOhm sharp. Det fjernede dog ikke knalderiet. Begge typer er fra fødsel NGK 5 kOhm. Jeg lod de gamle hætter sidde på, som cyklen den blev købt med fordi det var pænest dengang ift. de røde der fulgte med Boyer. Jeg tror jeg måske også skal checke min timing på vestre med strobe light.

MVH

Kommentar

Tørst!

Når den knalder i udstødningen er det fordi den ikke får benz nok. Der må være noget galt med den ene karboride (den med det kolde afgangsrør). Jeg ville starte med at rense den og tjekke benzintilførslen.

Nold

Kommentar

Godt vejr, ud og skrue.

Jeg har haft een af disse uger på arbejdet hvor INTET er lykkedes, af det jeg skulle udvikle, så jeg tænkte nu skal ugen aflsuttes og det skal sku lykkedes at finde den fejl på min mc, som gør at den knalder.

Fejlen opstod i det tidlige forår da jeg skulle starte op, for lige at høre hvordan den lyder. Da den havde kørt lidt, fik den lidt "kul", og pludselig begyndte den med det driske skyderi. Jeg har aldrig været stolt af mine karburatorer. På 4 ude af 8 gevind til skruerne på svømme(r) husene har der altid kun været et par rynker tilbage af gevindet. Der var sat små møtrikker på to af dem da jeg købte maskinen (så jeg for sent). Da jeg skilte det ad idag bemærkede jeg at en af skruerne havde løsnet sig lidt i venstre side, som har problemet. Det er selvfølgelig der hvor chokerhuset sidder, så der kan der ikke sættes en møtrik. Men jeg kom til at tænke på at jeg har en Proxxon frese bore slibe maskine fra min elektronik baggrund. Til denne har jeg engang købt det lille "amatør" tandlæge sæt. Et lille fresehoved kunne let fjerne toppen af gevindet under choker huset, så der nu kan sættes en møtrik. Nu kan alle fire skruer strammes ordentligt. Det var åbentbart falsk luft, der kom ind her så den ikke kunne suge benzin ordentlig op, hvilket giver som Nold skriver en for svag blanding. Nu blev den straks mere startvillig og tomgang er mere stabil end, hvad den har været i flere år. Så jeg er på rette vej. En karburator synk. og jeg tror den vil køre som en drøm er jeg sikker på.

Tak til bidragere på denne tråd.

Mvh PeterR / xs650.dk

Kommentar

..

uha ja - det skruer der driller også mig - fik af en venlig sjæl herinde nogle opboret 5mm skruer der kan komme i hullerne og det virker - og så kan der skrues stramt...

det med at synce carbs er også en rigtig god ting
            / ---

“It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt.” Mark Twain

Kommentar

Jeg var allerede på 5 mm.

Kommentar

Working...
              X