Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Spørgsmål fra et måske kommende medlem (som nu er medlem).

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

Manglende effekt

Hej Klenz, du har helt ret, den er for højt gearet. Den har 33 tænder på bagerste kædehjul ( jeg har talt efter 3 gange). Standart er 34. Så den fejler ingenting, den er bare gearet 1 tand for højt. Jeg skifter det først når det er opslidt. Hovedsagen er, at at jeg ved hvad der er galt, så gør det ikke så meget at den mangler lidt i topfart.
    Tak for hjælpen.

Hilsen: Jønne

Kommentar

Gearing...

Jeg kan ikke dy mig for lige at give mit besyv med her...Jeg må indrømme at jeg er enig med vores web moster, hvad angår køreegenskaber (eller mangel på samme). Sammenlignet med en "moderne" cykel, er det en trist oplevelse at efterprøve topfarten på en XS. Og det selv om den er opgraderet med koniske lejer både her og der, ordentlige dæk, og ellers generelt er i orden.

Og med hensyn til gearing er alt vel en personlig smagssag?
      Min Xs er født med 34 tænder på bagtandhjulet, men kører nu på 4 år med 30 tænder...
      En voldsom opgearing måske, men cyklen klarer det nu fint, og er da langt mere behagelig at køre langt på. Slut med sovende hænder og fødder og også slut med at sidde og lede efter det 6 gear der jo ikke er der :-(

Og for mit vedkommende er topfarten inderligt ligegyldig, for jeg er alligevel ved at blæse af ved 120 km/t...
      Gert.
      Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
      nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Working...
      X