Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Skyder når jeg slipper gassen

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Skyder når jeg slipper gassen

Hvor skal jeg lede når den gamle dame skyder kraftigt når
    Jeg slipper gassen i fart- hun starter perfekt og står fint i tomgang.
    Hvis jeg gasser hurtigt op skyder den også men der forsvinder ved høj fart..

jeg har observeret at den også "skipper" en tænding - har tjekket med stopelampe og kan se at timing bevæger sig i tomgang, såen ca et par milimeter - er det normalt?

mit ene rør på cylinder 2 ser ud som nr. 2 rør på denne her side:
    http://www.ngksparkplugs.com/tech_su...qs/faqread.asp

// p
    Last edited by schioler; 29-07-2013, 7:01.
    / ---

“It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt.” Mark Twain

skydning...

Hvis det er noget der kommet uden du har bygget om, kan det være beskidte tomgangsdyser eller forkert indstilling af blanding-skrue.
    Prøv i første omgang at rense dine tomgangsdyser og kalibrer dine kaburatorer det kan også give lidt farve forskel på rørerne og dårlig motorgang i det lave område...

Mvh Torben

Kommentar

ok - det vil jeg gøre ..
      jeg tjekker lige tænding og timing inden ...

er der nogen der ligger inde med en "Carb Syhnc tutorial"
      har læst mig til at man kan bruge det hjemmelavet værktøj med
      slanger og 2 takst olie - men hvordan faen det virker aner jeg ikke!
      havde fundet en fin vid på nettet der viste det, men den er slettet .;(
      Last edited by schioler; 30-07-2013, 12:03.
      / ---

“It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt.” Mark Twain

Kommentar

kalibrering

Prøv stille på skruen, du kan evt tælle omgange så du ved hvor du kom fra.
        Du kan nemt høre når den går rigtigt, der er ingen tvivl den bliver blød og lækker i lyden og putter lige meget fra udstødningerne og hvis ikke vil den gå dårligt og putte fra kun den ene udstødning.
        Det kan ikke gå galt du kan altid gå tilbage der hvor du kom fra..
        Hvis du har et infrarødt termometer kan du skyde på forrørene de skal jo så helst have nogenlunde samme temperatur.
        Jeg kalibrere min på den måde og når jeg tjekker med mit vakuumtester plejer det at passe.

Mvh Torben

Kommentar

når du nu skriver "skruen" så mener du den sync adjust skrue der er i midten?

// p
          / ---

Kommentar

Ja - den er placeret midt mellem kaburatorerne, det kræver lidt tålmodighed og en halvlang skruetrækker...

Kommentar

ok så er jeg med!

// peter

takker

Oprindeligt indsendt af Torben Se indlæg
              Ja - den er placeret midt mellem kaburatorerne, det kræver lidt tålmodighed og en halvlang skruetrækker...
              / ---

Kommentar

Syntes de fleste indlæg ang. når motoren skyder handler om utætte udstødningspakninger/uafbrændt benzin og så ilten ind fra uønsket sted. Jeg har selv søgt en del på problemet, min skyder også lidt på den ene cylinder. Tændingen flytter sig også et par millimeter ved "F" mærket. Men jeg holder lige øje med dit indlæg om der kommer nogen forklaring på det fra andre.

--Peter

Kommentar

knald

Kunne det være klassikeren med slidte/utætte membraner i karboriderne?

Nold

Kommentar

Nu fik jeg justeret tænding, points og timing..
                    den er som den skal være ..

Next stop er rensning af carbs. og test af membranen for
                    evt. revner..

jeg følger lige op på denne tråd når jeg er kommet videre...
                    / ---

Kommentar

..

Fik renset og tjekket karburator - membraner fejler heller ikke noget,
                      men den prutter stadig - på cylinder 2 er tændrøret sort, i bogen står
                      der det kan skyldes efter et stoppet luftfilter ...
                      jeg skal af med de originale alligevel - så tror jeg syner cyklen
                      og roder med prutteriet når den engang skal samles efter at være
                      blevet malet...
                      / ---

Kommentar

Normalt vil begge luftfiltre være ens tilstoppede og derfor give ens tændrørsfarve, så jeg tror fejlen ligger et andet sted, men i hvert fald er der noget med blandingen. Men normalt skyder en motor ved for MAGER blanding?? Kan det sorte tændrør skyldes en utæt svømmer i den ene karboride, så svømmeren ikke lukker? Prøv at tage svømmeren ud og ryste den oppe ved dit øre, måske kan man høre det plasker indeni?

Nold

Kommentar

jeg vil helt sikkert lige tjekke op på det når den skal
                          skilles ad igen... så må jeg heller give karuratoren en ordentlig
                          overhaling og få tjekket dem godt igennem, jeg tjekkede ikke
                          for udtæt svømmer...

mange tak for svaret!

'
                          Oprindeligt indsendt af Nold Se indlæg
                          Normalt vil begge luftfiltre være ens tilstoppede og derfor give ens tændrørsfarve, så jeg tror fejlen ligger et andet sted, men i hvert fald er der noget med blandingen. Men normalt skyder en motor ved for MAGER blanding?? Kan det sorte tændrør skyldes en utæt svømmer i den ene karboride, så svømmeren ikke lukker? Prøv at tage svømmeren ud og ryste den oppe ved dit øre, måske kan man høre det plasker indeni?

Nold
                          Last edited by schioler; 06-08-2013, 7:38.
                          / ---

Kommentar

..

opfølgning ..
                            jeg har renset karboriderne og opdagede en
                            sprunget sikring...

jeg justerede også platiner og timing...

nu starter og snurrer den som den skal...

...

problemet ser ud til at være løst
                            / ---

Kommentar

Working...
                            X