Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Ledningsnet

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Ledningsnet

[] HJÆLP..
    Jeg mangler lidt ekspert bistand vedr. ledningsnettet på min XS D fra 1977. Jeg kører ikke med de orginale instrumenter og mangler derfor de interne forbindelser der er deri ??. Det eneste instrument er et lille spedoometer med en ledning[].
    Er det bare at køre en plus rundt til de ting man skal bruge såsom stoplys, horn og lys eller hvad gør man. Er det ikke muligt at lave et mere simpelt ledningsnet og der nogle af jer der har tid til og lyst til at hjælpe.[] Evt bare med en skitse.
    Jeg er også i tvivl om alle komponterne er der. Kan det passe at ensretteren er bygget ind i regulatoren ??
    Samtidig er jeg i tvivl om regulatoren er den rigtige model. Den er i Alu med en masse køleribber
    Fra motoren er der et multistik, + en løs ledning hvad skal den ??
    Fra min Regulator er der et multistik + en hvid og en sort ledning hvad skal de. ??
    Hvad med neutral switchen i blokken har den nogen betydning eller er det bare en indikator at nu står xs'en i frigear??

mvh Nich[]

N A Østergaard
    nich-inge@stofanet.dk
    mobil 61356921

Hej Nich!

Brug evt. denne her. Prøv at granske det øverste simplificerede chopperdiagram og sammenlign med hvad du selv har, og se om det ikke giver mening:

http://www.650motorcycles.com/ReadyKilo.html

Ensretteren kan sagtens være bygget sammen med regulatoren, og den kan også se ud som du beskriver,

og neutral switchen er bare en frigearslampe,

Multistikket fra motoren kommer fra generatoren, og skal på en eller anden måde kobles sammen med multistikket fra ensretter/regulator.

Den enlige ledning fra motor kan være fra generatorens stjernepunkt, og skal så sikkert ikke bruges i dit tilfælde;

men ellers kan det være svært at vide om man snakker om de samme ting, når man ikke rent fysisk ser på det samme. Og det lyder jo ikke som om udgangspunktet er helt som fabrikken havde tænkt det. Du skriver heller ikke om du stadig har elstart, eller om det også er afmonteret.

Studer tegningen nøjere og spørg så igen.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej peter

Jeg prøver at kigge på det i weekenden hvis konen giver lov jeg har nemlig også gang i en tilbygning.
      Jeg vender tilbage hvis der er noget
      mvh Nich[]

N A Østergaard
      nich-inge@stofanet.dk
      mobil 61356921

Kommentar

Hej Nicholas,Jeg bor i Hatting.Du må gerne kigge på min 78`hvis det kan være til nogen hjælp.Det kan måske være lettere at se en rigtig model istedet for at kigge på en tegning.mvh,sandberg

Kommentar

Hej sandberg
          Vi har prøvet at have en 3D model nemlig en årgang 1976 til hjælp. Hvis du ved hvad jeg skal med de 2 ledninger som jeg har i overskud fra regulatoren (1 hvid og 1 sort) kunne det måske være en hjælp.
          I første omgang vil jeg bruge det som jeg fik et link til fra peter.
          Men jeg vender tilbage senere.

Mvh Nich[]

N A Østergaard
          nich-inge@stofanet.dk
          mobil 61356921

Kommentar

Hej Nich!

Uden at have set din regulator vil jeg dog gætte på, at den sorte ledning skal til stel (sort er den 'normale' farvekode for stel), og at den anden så skal forbindes til plus. Dette under forudsætning af at multistikket indeholder 5 ledere (de tre faser samt magnetiseringskredsen til generatoren).

Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Fra min regulator er der 5 ledninger i multistikket. 3 gule samt en rød og en grøn ledning. Sort til stel og den hvide til plus. ??

Kan det passe at den brune ledning i de fleste tilfælde er fælles/plus til de forskellige kontakter/afbrydere. Jeg vil jo nødigt brænde ledningsnettet af. Eller skal man "skille" hver enkelt kontakt sæt og se/måle efter.

mvh Nich[]

N A Østergaard
              nich-inge@stofanet.dk
              mobil 61356921

Kommentar

Ja, det lyder sandsynligt, at den brune kan være plus fra tændingskontakten.

Peter...

Kommentar

Så er jeg kommet lidt videre. Nu er der gnist på og selvstarteren virker. Dog skal den selvfølgelig "kun" bruges i nødstilfælde.
                  Så nu er der kun en vej og det er fremad[].
                  Nu håber jeg bare at jeg kan få fred i weekenden så jeg kan få dyret ud at køre og få den synet.

Mvh Nich[]

PS tak for hjælpen jeg skriver igen hvis der opstrår flere problemer.Det er et udemærket chopperdiagram klentz fandt, samtidig med at jeg jo har Haynes og lidt fantasi/tålmodighed

N A Østergaard
                  nich-inge@stofanet.dk
                  mobil 61356921

Kommentar

regulator

Hej
                    Har solgt den cykel med plader på så jeg arbejder hårdt på at få de anden på plader, i den forbindelse er jeg kommet til ledningsnettet.
                    på:
                    er spændings regulatoren fjernet, som jeg ser det er der kun en forbindelse til ensretter, er det ikke den sikreste måde at dræbe et batteri på?
                    Sikkerheds relæet til selv starteren er ligeledes væk men det er vel et spørgsmål om ikke at trykke på selv starteren medens man kører.

Høje parader og lav profil.
                    Ulrik

Kommentar

Det er bare for at gøre det hele lidt mere enkelt

Hej Ulrik

På det simplificerede ledningsdiagram du henviser til, er spændingsregulatoren bygget sammen med ensretteren i en enhed, og startmotoren er helt fjernet.

Peter...

Kommentar

lednings net

Hej Peter
                        Det giver mening, jeg har nemlig også kikket på det simplificerede net du har lagt på nettet og der er regulatoren med.
                        Jeg tror jeg køber en sammen bygget enhed da ensretteren ser meget betænt ud.
                        Tak Ulrik

Kommentar

Dræber

" i den forbindelse er jeg kommet til ledningsnettet.
                          på:
                          er spændings regulatoren fjernet, som jeg ser det er der kun en forbindelse til ensretter, er det ikke den sikreste måde at dræbe et batteri på?"

JO!

Nold

Kommentar

ledningsnet

Hej
                            Har fået de fleste ting til at spille, meen
                            Positionslys er ikke med i det simplificerede net jeg har på .
                            Så tænkte jeg en løs kontakt der fjernes efter den har været til syn,
                            er det løsningen?
                            Der må være en diode et eller andet sted, ellers ville alt jo lyse op når jeg sender strøm til baglyset via kontakten til positionslyset, eller hva.
                            Høje parader og lav profil.
                            Ulrik

Kommentar

ledningsnet

Jeg mente selvfølgelig pakeringslys.
                              VH Ulrik

Kommentar

Working...
                              X