Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Ledningsnet

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

Hej Ulrik

Der er ikke længere noget krav om, at positionslys på en 2 hjulet motorcykel uden sidevogn skal kunne lyse uden at tændingsnøglen er sat i. Altså ikke længere krav om parkeringslys.
    Positionslyset er vist næsmest at betragte som en slags nødlys ifald nærlyset svigter og kan så bare lyse sammen med hovedlyset.

Peter...
    Last edited by klentz; 16-03-2013, 10:21.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

positions lys

Jeg var lige til syn, og pæren var gået, det blev påtalt.
      Han fortalte mig at det var et krav.
      Mit nuværende problem, laver jeg et seperat kredsløb med en løs kontakt en ekstra pære i baglyset.
      Dek kan så fjernes når syns fætteren har været der.
      K.I.S.
      VH Ulrik

Kommentar

(Lig)synsmanden

Hej Ulrik

Med tungen lige i munden og iflg. Detailforskrifter for Køretøjer 2012, gælder:
        Der er ikke krav om parkeringslys på en mc.
        Derimod gælder: "....To-hjulet motorcykel skal være forsynet med...
        en eller to positionslygter..."
        Dette positionslys "...skal tænde samtidigt og må ikke kunne slukkes, når køretøjets lygter til belysning er tændt."
        Der er ikke krav om at dette positionslys skal kunne lyse når motoren er stoppet og nøglen fjernet.

Der er altså hverken brug for ekstra løse kontakter eller ekstra baglyspære, som jeg ser det.

Er vi så enige - eller hur?

Peter...
        Last edited by klentz; 16-03-2013, 12:52.
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

oplysning

jeg har bare trukket en lille stump ledning så der er lys i positionslyset når der er tænding på. D et er der aldrig nogen der har påtalt. Den bruger så lidt strøm, det ikke gør noget.

Nold

Kommentar

Working...
          X