Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

VM i pæresprængning...

Klap sammen
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

  • VM i pæresprængning...

    Min jordloppe af en XS springer forlygtepære(H4) hver gang jeg er ude at køre.
    Den gamle laderegulator døde så den fik den model hvor det er bygget sammen, nu lader den med 14-14.3V.
    Skal lige siges at da den gamle døde ladede den så meget at man kunne høre vislen der nede fra..
    Lygten er hængt op i gummi.
    Er der nogen der har en løsning, hvad med LED pære???

    Mvh Torben

  • #2
    Led pære findes vist ikke i forlygtemodel afaik. Er du sikker på den spænding du har angivet. Min jordlop ryster også rigtig meget men pære springer den ikke.

    Kommentar


    • #3
      ja - jeg har tjekket den idag da jeg mistænkte den for at lade med for høj spænding...
      phillips skulle lave en pære der hedder MO som skullle være bedre end standard pære....

      Kommentar


      • #4
        Jeg trak en ny stelforbindelse fra motor direkte ind i lygtehuset, indtil nu springer den ingen pære.
        Så måske det var det der skulle til....

        Mvh Torben

        Kommentar


        • #5
          Shaken not stirred?

          Det er meget normalt at blink- og baglyspærer ryster ihjel men har aldrig hørt om forlygtepærer.
          men er 14,3 V ikke ½-1 volt for højt?
          En stelledning til forlygten vil næppe løse problemet, tværtimod. Derimod kunne en god stelledning til laderegulatoren muligvis være en løsning?

          Nold

          Kommentar


          • #6
            Jeg er tilbøjelig til at give Nold ret. Men dårlig stelforbindelse til én elektrisk komponent sted kan sagtens påvirke andre komponenter.
            Det er sandsynligt at der har været dårlig stel til en af de komponenter der er tilsluttet gennem lygtehuset, og så vil pågældende komponent forsøge at trække stel hvor den nu end kan få det.

            Et typisk eksempel -som vi sikkert alle har bemærket - er når vi holder bag en bil med dårlig stel i baglygterne. Så vil der ikke være meget lys i lamperne - til gengæld vil hele molevitten lyse op og blinke i takt med blinklys, fordi blinklysene vil trække stel gennem de andre lamper.

            Men godt du har fået løst dit problem
            Venligst
            Johnny Nielsen

            Kommentar


            • #7
              Tak for input, det har hjulpet på mine forlygtepære de holder længere men det er ikke helt løst endnu.
              Jeg prøver at følge Nold's råd og lave en bedre stel til min nye regulator..

              Mvh Torben

              Kommentar

              Working...
              X