Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Relæ.....

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Relæ.....

Er igang med at lave nyt ledningsnet og i den forbindelse lave det mere simpelt.
    Spørgsmålet er har man brug for safety relæ'et, hvis ja til hvad.???

/Torben
    Last edited by Torben; 13-03-2011, 3:09.

Hej Torben
    Hvorvidt du har brug for safety relæet, er lidt af en temperamentssag. Egentlig kan det bare betragtes som en slags 'idiot sikring', idet relæet registrerer om der er ladespænding, altså om motoren kører, og skal forhindre at konen kobler elstarteren ind på en kværnende motor (fæl lyd), ligesom den evt også kan være koblet ind i lyskredsen, så den forhindrer konen i at have fuld blus på lampen, før motoren er gået i gang.
    Kan altså godt undværes.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Klentz.

Tak, for det hurtige svar.
      Det var lige den info jeg søgte.

/Torben.

Kommentar

Hej Torben

Jeg pillede i sin tid mit relæ af og smed det væk. Men jeg kom til at savne det, da det også hjælper med at slå startmotoren fra på det rigtige tidspunkt. Hvis starteren kommer for meget op i fart, har den svært ved at slippe igen. Jeg endte med at købe et andet og montere det. Man kan iøvrigt justere på, ved hvilken ladespænding relæet kobler starteren ud. Her er et link til en lidt langhåret diskussion om det, på den amerikanske side.

http://xs650temp.proboards.com/index...y&thread=13416

Mvh. Dan

Kommentar

Working...
        X