Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Styrkåbe

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Styrkåbe

Hej Igen igen

Nu hvor cyklen er ved at køre som den skal (7-9-13), skal jeg på en længere tur i forsommeren. Derfor overvejer jeg, om man skulle prøve med en styrkåbe (altså ikke en vindskærm, men sådan en 1/4 kåbe).
    Har nogen erfaringer med sådan nogen. Den eneste jeg har kunnet finde, er den på Omars Dirt Track Racing, men der må da også være andre.

Hvordan er de mon at køre med. Giver de meget læ? Vibrerer de? Stiger den tålelige motorvejshastighed en anelse?

På forhånd tak

Dan

P.S. jeg vedhæfter et billede jeg har fundet på nettet. Det er en kåbe i stil med den jeg overvejer.
    Tilføjede filer
    Last edited by Dan; 16-04-2009, 18:46.

På www.dba.dk...

Hej Dan

Jeg sad lige og kiggede på lidt forskelligt her på pc'en og så fandt jeg de her to styrkåber på den blå avis online. Se de to links om det er noget du kan bruge. De er godt nok ikke præcis om den du selv viser på billedet. Men det kunne da være at det var noget alligevel. Den ene ligger på kr. 500 og den anden på ca. 1500. Og så skal den kåbe som du ender med at købe vel lakeres i en passende farve, så det skal jo nok lægges til anyway.

God jagt. Jeg håber at du finder en der passer godt til din XS'er.

Styrkåbe - ukendt
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=59416560

Sort Givi styrkåbe universal
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=56490512

Jeg har ikke nogen erfaring med kåber generelt. Men min bror har ofte kørt med styrkåbe og siger at det bryder noget af vinden, så det må da give et eller andet.....
    Vh Ken Kristensen -

Kommentar

styrkåbe

Hej Dan
      prøv også www.mc-topgear.dk
      der er også de forskellige scooter forretninger
      der er masser af ting at finde også til mc og
      så er det som regel billigere.
      mvh erik

Kommentar

styrkåbe

Hej
        Jeg var samme øvelse igennem og fandt ikke noget passende, de 2 fra dba, tja smag er jo forskellig. BMW har nogle kåber fra 70serne der ligner på en prik, men da er der ikke universalbeslag med, de passer kun til, ja gæt selv.
        Så er der lige størrelsen på lygten, husk at tjekke.

Jeg købte en hos Omar der passer fint i retro stilen hvis det er det du vil.
        Han lagde et fint brev i kassen med at, han havde fundet den brugt og med meget lav værdi fastsættelse, så jeg ikke skulle betale told oveni hvis den blev opdaget, den kom hjem med en bekendt.
        I øvrigt støbte jeg en bolt fast invendig med glasfiber i stedet for at bore hul i kåben.
        Vibrationer er der altid men jeg har monteret spejle på kåben og de vibrere mindre end de originale Yamaha der sad på før.
        De tager lidt af trykket på kroppen men hjælmen rager jo op.
        Høje parader og lav profil.
        Ulrik
        Tilføjede filer

Kommentar

Tak for bidragene

Det er netop sådan en som din jeg er interesseret i Ulrik.
          Hvad gav du for den (med fragt)?
          Sidder instrumenterne i kåben?
          Var den svær at montere?
          Kan du lokkes til at tage lidt billeder fra indersiden, så man kan se hvordan den sidder?

På forhånd tak.

Dan

Kommentar

styrkåbe

Hej Dan
            Pris inc fragt har jeg ingen anelse om, en bekendt tog den med fra Big Bluff.
            Instrumenter har jeg selv støbt i,
            holder fra T Hansen med ur voltmeter og olietemp.
            Montering er til at gå til.
            Jeg har prøvet at tage et par billeder men det er svært at fotografere sort i sort.
            Held og lykke
            Tilføjede filer

Kommentar

Hmm. Før fragt osv. koster den næsten 2000 Kr., hvilket desværre er uden for mit budget. Jeg gik istedet forbi den lokale mc høker, og han havde en Givi, som var blevet ridset ved et indbrud, som han så ville sælge for 400 kr. Det var for billigt til at sige nej til, så nu er jeg ejer af sådan en. Jeg var ude at prøve den igår, og den tager faktisk en del vind, så selv om den ikke passer så godt til cyklen, vil jeg nok bruge den på længere ferieture.

Nu skal jeg imidlertid lige have den malet i samme farve som cyklen. Er der nogen som kender et godt sted (gerne i Århus området), hvor jeg kan finde maling som ligner min cykel (jeg vedhæfter et billede)?

Mvh. Dan

P.S. Jeg kan se, ar farven er svær vurdere på billedet. Det er metallak, i sådan en slags rubinrød. Malingen er ikke original, så jeg ved ikke om det er en yamahafarve. Det ligner dog på en prik, den som cyklen på forsiden af tyskerens (xs650 shop) hjemmeside har.
              Tilføjede filer
              Last edited by Dan; 21-04-2009, 14:51.

Kommentar

Working...
              X