Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Om at køre i flok.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Om at køre i flok.

For nylig døde en MC'er, fordi det gik galt med tegngivning i kolonnekørsel.
    Peter Klentz har lavet en lille guide til kolonnekørsel. Den kan findes her

http://www.yamahaxs650.dk/om/KolonneKoersel.aspx

Eller via forsiden/topmenu under Om XS'eren.

Tak for indlægget Klentz

Flokdyr

Hej Derude

Go ide med info om kollonekørsel. Her er der lidt grafik der kan understøtte ordet : http://www.soroemc.dk/diverse_se.asp?id=33

go tur.

Claus.

Kommentar

kolonne kørsel

Her er et par billeder om kolonnekørsel fra da jeg var ung
      det er måske helt galt ? (ringgaden i Århus)
      Tilføjede filer

Kommentar

Hvornår var det nu det var?

Troede et øjeblik at det også var fra min ungdom, og at jeg så muligvis kunne være med på billedet. Men ak nej, billedet et tydeligvis af nyere dato, dvs efter 1977. Obligatorisk styrthjelm for motorcyklister samt lys på motorcykler i dagtimerne blev jo først indført i 1977. Samtidig må det være fra før 1990, da tvungen lys på biler blev indført dette år.
        Nærmere kan jeg vist ikke komme det.

//Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Oprindeligt indsendt af klentz Se indlæg
          Troede et øjeblik at det også var fra min ungdom,
          //Peter...
          Klentz....... Alene det at der er elektrisk lys på cyklerne udelukker jo at det er fra din ungdom.... Da du var ung brugte man da Carbid-Lygter.

Kommentar

Og Herren sagde: Lad der blive lys.

Oprindeligt indsendt af Leif Poulsen Se indlæg
            Da du var ung brugte man da Carbid-Lygter.
            Næ, så vidt jeg husker (og det går nu heller ikke for godt med det), så var det vist bare noget med, at vi skulle medbringe to stykker tørt træ.
            A pro pos tranlamper, kommer du så til vores træf i år? Eller er plastic-anden ved at være så dyr i reservedele, at du må blive hjemme og pleje den?

//Peter...
            'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Oprindeligt indsendt af klentz Se indlæg
              Næ, så vidt jeg husker (og det går nu heller ikke for godt med det), så var det vist bare noget med, at vi skulle medbringe to stykker tørt træ.
              A pro pos tranlamper, kommer du så til vores træf i år? Eller er plastic-anden ved at være så dyr i reservedele, at du må blive hjemme og pleje den?

//Peter...
              Desværre har jeg ikke mulighed for at deltage i året træf, omend jeg gerne ville.
              Men fredag den 26. juni er der afslutningsfest på min søns efterskole og min datter bliver student i år og "studenterkørslen" foregår lørdag den 27. juni.

PS Den røde kører stadig upåklageligt, lige så vel som min dejlige blå XS'er

Kommentar

Working...
              X