Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hacket

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Hacket

Vores software der driver vores forum har tilsyneladende en sårbarhed. Vi er blevet hacket nogle gange her det sidste stykke tid. Heldigvis har vi en webudbyder der har en super restore funktion, så det går hurtigt med at komme op til overfladen igen. Det er jo ikke noget de (vBulletin) reklamerer med, når der er sårbarheder, de opfordrer bare til at man opdaterer med deres "plaster". De er pokkers effektive dem der har gjort det.

MVH

Tjae, så er det en god idé at skifte password igen
    Og brug aldrig samme password flere steder.

Der er ingen der reklamere med at nogen har fundet sårbaheder i deres software, men der er en grund til de udgiver sikkerhedsopdateringer.
    Måske det også var en idé at opgradere forumsoftwaren så der bruges TSL (hhtps), så vi ikke sender vores brugernavn og password ukrypteret når vi logger på.

Ikke fordi jeg tror XS forummet som sådan har den store interesse for hackere, men hvis det er nemt at hacke, så er de få minutter det tager at stjæle medlemmernes brugeroplysninger og password, det sikkert værd. Der er altid nogen der anvender samme brugeroplysninger og password andre steder, og der er nyttigt for de kriminelle.

Venligst
    Johnny Nielsen

Kommentar

Ja, måske det er en god ide med https, almindelig sund fornuft kommer man nu også langt med mht. hvor i verden man kobler op med sit udstyr. Det er lidt krydret mht. wildcard certifikater som det vil kræve, men på den anden side så bruger klubben ikke de store penge på hosting IT. Tror vi er på 20 kr. om måneden. Tak for indspark.

Kommentar

De er ikke så langt inde, og tro mig passwords ligger rimelig godt krypterede. De har en evne til at skifte en skabelon, som er grundskabelon for systemet, det er alt som jeg ser det. Det er sket 2 gange før over årene, en gang for år tilbage da vi lage nogle tegninger ud, som den muslimske verden ikke havde helt samme afslappede forhold til som os, og så to gange her inden seneste plaster blev lagt på. Hvis de gør det igen har vbulletin ikke lukket hullet. Så hvis man bare har brugt lidt fornuft i sit password, så brydes det altså ikke lige, vil jeg mene.
        Last edited by PeterR; 06-10-2019, 8:50.

Kommentar

Working...
        X