Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Det duer bare ikke.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Det duer bare ikke.

Jeres udvalg af billeder er simpelthen for dårligt.

I må kunne gøre det bedre kære medlemmer.

Alle billeder er pillet af igen, og jeg har fjernet den tekniske mulighed for at I selv prikker emner ud, fremover vælger jeg og evt. en med webmaster, dette hvis jeg er for hård.

Mine egne 2 billeder er også pillet helt væk fra forsiden. Dette indtil jeg får lavet nogen der dur, med de krav jeg selv sætter her :

Hvad er så et ordentligt billede....

Et ordentligt billede er :

1) Taget i dagslys, ikke på et mørkt værksted, eller i overskyet vejr. Der er sikkert lidt resultat af pudseri der godt kan spille lidt i sollyset.

2) Motorcyklen fylder minimum 80 % af billedet, der er ikke et halvt forhjul eller et manglende styr, fordi man ikke lige orkede at løfte sit kamera, eller zoome ordentligt.

3) Billedet er taget i højde med motorcyklens midte, ikke 2 meter oppe fra. Gå minimum ned i knæ.

4) Baggrunden er ensartet, der er ikke bygninger i baggrunden, der er ikke andre motorcykler, børn, barnevogne, havemøbler osv. i baggrunden, dette forvirrer bare.
    En græsplæne med en grøn hæk på, eller en blå himmel (som eks. eksmedlem Tommy) er rigtig fin at have i baggrunden. Fotografer den gerne på en øde vej. Eller mod noget andet "stort" som eks. Bols har gjort .

5) Vinkel for fotografi mod motorcykel max. 45grader, gerne mere ellers helt fra siden = 90 grader.

6) Specille nærbilleder af motorcyklen, hvor man har kælet for en speciel ting eller fotografiske scoops, som dem Claus fra Stenlille har leveret er også meget velkomne.

Håber I forstår. Skift lidt imellem de få billeder, der er på forsiden nu og se hvad jeg mener. Der er stadig et par der ikke er helt inden for punkterne, og de forsvinder når I kommer med nogle nye superbilleder.

MVH - WebMaster det dumme svin .

fin foto

Hej
    Det er bare i orden,
    men ikke knurre, det er først nu der er kommet regler.
    Problemet bliver jo også større, jo flere vi er.

Jeg har et konkret forslag til bestyrelsen:
    En fotokonkurence,billed af egen motorcykel.
    Ny præmie for bedste billed fx en gang i kvartalet. Udvalgt blandt billeder i forum
    Jeg ved at der er økonomi til det i klubben.
    Får jeg positive tilbage meldinger fremsætter jeg det som forslag til general forsamling.

Der skal skrues i weekenden
    Ulrik

Kommentar

Mange fine foto

Hej Alle.

Jeg er da enig med web-masteren et langt stykke hen ad vejen, hvis man placerer sig selv og cyklen lidt hensigtsmæssig i forh. til omgivelser og lys får man klart et bedere resultat, og i dag hvor alt der bliver fotograferet er digitalt kan man jo bare fyre løs og så slette bagefter.

Meeeen jeg syntes at hellere et dårligt billede end slet ikke noget billede, der er mange profiler der ikke har et eneste og det er ærgerligt for det er jo ikke fotokonkurrence det her og jeg vil meget gerne se billeder af det i andre går og roder med også selv om de ikke er perfekte, surt hvis nogle ikke sender billede ind af frygt for at det bliver fundet for dårligt.

Jeg støtter Ulrik i en fotokonkurrence hvis man - webmaster - så kan bruge de "gode" til at vise på forsiden og kun dem og man kun kan se de "dårlige" ved at få vist profilen.

Mvh. Claus

Kommentar

Brum!

Nej, der skal køres!

Bortset fra det: Ikke så hidsig, moster! Dette er ikke Orgelbyggerens officielle Firmabrevpapir, det er bare en klub for folk , der hygger sig med en gammel kværn. Det er ok, du er kræsen med hvad du lægger i velkomsten -og lug bare hårdt ud, hellere få men gode- , men husk, det er en klub med medlemmer i! Jeg synes godt man kan vise på forsiden at vi er en samlig motorcyklister, der er lige så meget individualister som andre cyklister. Derudover er der jo det specielle ved 6½ eren at den tiltrækker folk, der kan lide at bygge om og gøre-selv i højere grad end andre cykler. Derfor synes jeg det er fint med skruebilleder og træfbilleder osv, men det skal selvfølgelig være til at se hvad billedet forestiller.
        Så jeg kan godt forstå du ønsker enkle baggrunde, tæt-på-billeder osv, men husk også at det ikke er en fotoklub og at det kan være svært at holde kameraet stille med en fadbamse i den anden hånd. Forslag:Vi kan jo lave en afdeling til at smide billeder, som man gør andre steder, der kan folk jo lægge alle de skøre ting de har lavet og også billeder af den dag dyret var nypudset, bare vi ikke hugger billederne fra andre steder. Den australske side med rundsave, standerlamper osv er fed, men det ville være pinligt at finde deres billeder tyvstjålet her, her er links den korrekte måde og det kunne man jo også lave en samling af?

det var bare det jeg ville sige, hej!

Nold

Kommentar

Nej sørme ej er vi en fotoklub, jeg har været medlem af een i mange år (fotolabben i Slagelse, mest fordi de havde nogle herre sjove medlemmer og holdt nogle rigtige abefester) , det er lidt derfra jeg ved hvad der skal til for at lave et "roligt" billede.

Jeg skal lige uddybe mig een gang til.

I må ligge alle de billeder i jeres profil i har lyst til, og hvis I syntes 10 er for lidt så sig endelig til.

Jeg har så en lille webside inde bag ved, hvor jeg kan prikke alle de billeder ud, der er bedst og det er dem der vises på forsiden.

Jeg tager ikke noget af jeres personlighed ud af profilerne. Fortsæt bare med små fortællinger, værksteds, skrue, male, hjul, ledningsnet billeder i dem.

Men skulle heldet være med jer og digitalkamaraet og rammer I et billede der opfylder anbefalingerne til et godt taget billede, ja så markerer jeg billedet op og det ryger fluks på forsiden.

En fotokonkurrence, god ide, men som sagt så tror jeg ikke den holder, som sagt er vi ikke en fotoklub, men en flok glade MC ejere.

MVH

Kommentar

Billeder på forsiden.

Jeg kunne godt tænke mig at få repeteret reglerne for, hvad det egentlig er, der skal til for at et billede vises i slideshow på forsiden.

Jeg har taget et par stykker fornylig, og mener, efter fattig evne, at have fulgt de regler der er opstillet her, men billederne blev afvist 5 sekunder efter at de var "registreret".

Nu er jeg da kun amatørfotograf, og halvgammel med deraf følgende svækket syn, men igen: en hurtig forklaring ville være rar at få.

Derfor, kære webmaster: kom lige på banen.
            Gert.
            Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
            nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Kære gert.

Beklager jeg ikke har se det, hvis du har lavet det inden for den sidste uge så har jeg været på ferie.

Dit billed 6 sidder lige i skabet, jeg gider ikke repeterer hints til et godt billede, læs opad, men yder da gerne en kommentar for hvorfor billederne i din profil fravælges.

Billed 1-5 din baggrund. Billed 3 kunne være ok hvis du tog det ca. 40 - 50 cm. længere nede fra.
              Billed 7, du centrerer ikke objektet, der er mere vej end motorcykel, du er for langt fra. Du cutter dit spejl. Du skal igen lidt ned i knæ gamle dreng.

Dit billed 6 sidder lige i skabet, dog syntes jeg dog at lidt delfiner i baggrunden ville være at foretrække.

Det sættes på når jeg finder ud af hvordan jeg lavede det for år tilbage. Har glemt hvordan. Det er så sjældent der komme noget der kan bruges.

MVH

Kommentar

Det duer bare ....

Tak for den hurtige reaktion.

Når man holder kommentarerne op mod billederne, kan jeg egentlig godt se hvad du mener.

Den der med at jeg skal gå længere ned i knæ, ryster mig lidt. Der blev jeg lige mindet om at jeg ikke er 25 år mere. Syntes faktisk jeg HAVDE taget en dyb knæbøjning.....
                Gert.
                Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
                nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Working...
                X