Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Nå, så sker der da lidt...

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Nå, så sker der da lidt...

Så skete der da lidt på siden (MANSGAARD).....

Nu behøver man ikke spurte hele forum igennem, hver gang man er inde på ens klubside, nyeste indlæg står på forsiden (tak til www.vfr.dk og www.mzklub.dk for ideer, (ja jeg er lidt utro en gang imellem, sådan er alle webmasters vist, der ejer en XS650, ikk' Leif P.)).

Jeg har fjernet den "dobbelt" navigering, der var på siden. Har egentlig altid undret mig over, der var 2 måder at komme til alting, men syntes ikke lige ideen var der, mht. til en anden forside. Men jeg endte med at lave den som mange andre, med topmenu navigering.

Klubbens logo fyldte næsten 25% af skærmen, sorry Klentz, jeg grubler stadig over, hvordan jeg får det integreret igen, men det bliver så gnidret hvis man formindsker det....

Ideer til flere ting på forsiden modtages gerne, det er jer der skaber dynamikken med ideer, jeg prøver bare efter tid og evne at udføre arbejdet.

MVH - webmaster

Flot arbejde, Peter...

Det nye tiltag har virkelig pyntet på hjemmesiden. Smart at fjerne den dobbelte navigering. Det har altid undret mig at denne form for "dobbelt konfekt" stadig er så udbredt på mange hjemmesider.
    Angående logo'et som du selv er inde på: kunne du ikke lave det om til en silhuet som ligger og lurer i baggrunden enten så det fylder hele siden eller bag "Seneste nyt på siden"? Ihvertfald mener jeg at logo'et helt klart skal med. Det er jo klubbens varetegn. Men ellers som tidligere nævnt: Skide flot arbejde.
    Kenneth

Kommentar

Rigtig god ide mht. at putte det ind bag ved seneste nyt.

Tak.

Kommentar

Oprindeligt indsendt af xs650.dk Se indlæg
        Nu behøver man ikke spurte hele forum igennem, hver gang man er inde på ens klubside, nyeste indlæg står på forsiden (tak til www.vfr.dk og www.mzklub.dk for ideer, (ja jeg er lidt utro en gang imellem, sådan er alle webmasters vist, der ejer en XS650, ikk' Leif P.)).

MVH - webmaster
        Jow jow

Men så mangler vi jo bare at der kommer 50-100 indlæg om dagen og 4-500 besøgende, så ligner den jo snart www.vfr.dk

Så ender det jo med at man besøger siden hver dag

Kommentar

Spørgehjørnet

Nu er det jo ikke alle cykler, der er så meget vrøvl med, at det giver anledning til 50-100 spørgsmål hver dag !

Venligst
          Peter...
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Yep, de mange indlæg skræmmer nu også mig, så få medlemmer og så mange indlæg.

Under cykler til salg på vfr.dk er der jo en alen lang liste med dele, der "lige" er udskiftet .

Ved godt det ikke er tilfældet for Leif, da hans jo bare et til pynt, han kører aldrig på den....

Kommentar

Show your colours

Klubbens logo fyldte næsten 25% af skærmen, sorry Klentz, jeg grubler stadig over, hvordan jeg får det integreret igen, men det bliver så gnidret hvis man formindsker det....
              Angående logo'et som du selv er inde på: kunne du ikke lave det om til en silhuet som ligger og lurer i baggrunden enten så det fylder hele siden eller bag "Seneste nyt på siden"? Ihvertfald mener jeg at logo'et helt klart skal med. Det er jo klubbens varetegn.
              Nu da vores allestedsnærværende, overbebyrdede og hårdt pressede webmaster (undskyld, her skulle ikke grines) har brudt med det hidtidige princip, om at der ikke skal scrolles på forsiden (medmindre at du altså har investeret i en enorm skærmopløsning), holder argumentet om pladsmangel på forsiden vist ikke rigtigt længere (Vi har jo hele nettet at brede os over ).

Derfor er der vel heller ikke nogen grund til at fedte sådan med pladsen. Så hvorfor ikke flashe vores 'farver' i et mere læsbart format?

Mvh Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Den skal vist lige uddybes, gerne på skrift.

Jeg uddyber gerne hvad jeg før har skrevet.

Det er anstrengende for (i hvertfald mine) øjne at læse en skrift, hvis der ligger et alt for dominerende logo inde bag ved dette mht. farver, ikke andet.

Eksemplet du sendte er ok, men intensiteten i farverne er for stor (tror jeg det kaldes), de skal nedtones meget mere, så skriftfarven sort (det der står skrevet) står i større kontrast til rød og grå.

Du har nogle andre programmer (og evner) end jeg har til det grafiske, så bare klø på old chap.

MVH

PS, min skærm er en sony Full HD (1920x1080) monteret på højkant, på væggen, så her er ingen scroll.

Det er ok med scroll. Jeg har før henvist til MZ og vfr, det er sgu nogle fine sider.

Jeg arbejder på en topmenu ala. www.laanogspar.dk men de "hoveder" har spærret source koden, så jeg leder fortsat.

Der vil med mig bag tastaturet aldrig være noget der er endeligt design.

MVH

Kommentar

For og bag

Jeg mente bare at i stedet for at placere den som baggrund, så har vi jo nu plads nok i forgrunden (jeg mener også, at det er o.k. at skulle scrolle). Ikke?

Det med baggrund er for så vidt også brugbart. Men hvis vi ikke vil have 'tiles', men i stedet et stort logo i midten af teksten, så giver det (som jeg ser det) nogle tekniske uhensigtsmæssigheder (bl.a. noget med nogle tomme marginer) i forhold til det øvrige design på sitet. Her tænker jeg på, at det jo gerne skulle fungere i alle relevante skærmopløsninger. (Men nu bevæger jeg mig vist lidt ud på glatis, og vist også ind i en teknikdebat som måske ikke hører hjemme i dette forum).

Mvh Peter...

P.S.: Nej, der er skam ingen hard feelings herfra. Jeg skulle bare se om du var vågen, og fulgte lidt med .

Kommentar

Har overvejet et fade imellem profil billeder og logoet. Det vil give lidt dynamik.

Men det er noget java og det er jeg ikke så god til.

MVH

Kommentar

Oprindeligt indsendt af xs650.dk Se indlæg

Jeg arbejder på en topmenu ala. www.laanogspar.dk men de "hoveder" har spærret source koden, så jeg leder fortsat.

Der vil med mig bag tastaturet aldrig være noget der er endeligt design.

MVH
                      Ja de har låst scripts på https sider. Måske for ikke at gøre det for nemt for phisherne.

For nogle år tilbage fuskede jeg en del med eksterne style sheet og java text menuer. Hvis du kan bruge noget kode fra wintip.dk er du velkommen. Hele designet er bygget op omkring ekstern css og alle felter er lavet direkte i CSS, og ikke i tabeller. Fordelen ved designet er at væsentlige tekster (dem google ser) står øverst i html, mens topmenuer og lignende står nederst i html (det kan du ikke i tabeller). Det er nok ikke så væsentligt her, men det er rart at have hele sites design i et ekstern style sheet, når der skal laves globale ændringer .
                      Venligst
                      Johnny Nielsen

Kommentar

Nok mest til JohnyN

Hmm, de var ikke mere låst de der "laan og spar" menuer, end nu har jeg lånt dem (uden gebyer saksusme) og "låst dem op".

De er nu skrevet lidt om. De fungerer godt. De kommer til deres rette element under eks. links.

Eneste der irriterer mig er at man ikke kan lave links på niveau0.

Uanset hvordan de er lagt ind (https) kan man jo altid få fat i java koden i internet cachen.

Skal lige lure lidt på den side du sendte.

MVH

Kommentar

Working...
                        X