Hej med jer!
Jeg har ikke tidligere rodet med motorcykler, men har længe haft lyst. Købte min XS 650D '77 sidste år og her til foråret var det tid til at prøve kræfter med det elektriske. Jeg har selv haft stor glæde af at læse og følge andre der bygger og skriver og lægger billeder op, så det vil jeg også forsøge mig med..
Jeg havde læst mig frem til at det elektronisk tændingssystem Pamco skulle være rigtig godt til vores MC, så det købte jeg hjem. Samt et nyt ladesystem PMA (Permanent Magnet Alternator). Begge systemer uden sliddele, da de aktiveres med magneter. PMA gør endvidere at man kan droppe batteriet og blot kører med en lille kondensator.
Jeg har prøvet at tage billeder under forløbet..
Først ud med de gamle kniksere:

Ind med Hall effekten der registrerer når magneten suser forbi på rotoren:


Man skal droppe den gamle tændspole og kører med en dual output. Den her leverer omkring 70,000 volt.
Måtte finde på et nyt beslag til den..

Fortsættes...
Jeg har ikke tidligere rodet med motorcykler, men har længe haft lyst. Købte min XS 650D '77 sidste år og her til foråret var det tid til at prøve kræfter med det elektriske. Jeg har selv haft stor glæde af at læse og følge andre der bygger og skriver og lægger billeder op, så det vil jeg også forsøge mig med..
Jeg havde læst mig frem til at det elektronisk tændingssystem Pamco skulle være rigtig godt til vores MC, så det købte jeg hjem. Samt et nyt ladesystem PMA (Permanent Magnet Alternator). Begge systemer uden sliddele, da de aktiveres med magneter. PMA gør endvidere at man kan droppe batteriet og blot kører med en lille kondensator.
Jeg har prøvet at tage billeder under forløbet..
Først ud med de gamle kniksere:

Ind med Hall effekten der registrerer når magneten suser forbi på rotoren:


Man skal droppe den gamle tændspole og kører med en dual output. Den her leverer omkring 70,000 volt.
Måtte finde på et nyt beslag til den..

Fortsættes...
Kommentar