Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Stiv-stel

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Stiv-stel

Hej alle..

Jeg har en lille drøm om en XS med stiv-stel....men hvad siger man til det i synshallen ???

Jeg har set en enkelt med stiv-stel inde på MC galeriet for et par år siden, men det er jo ikke dem man ser flest af, så derfor mit spørgsmål ang. syn

Er der folk i klubben der er ejer af en med stiv-stel er jeg da meget interesseret i at høre fra / om dem..

Mvh. Steen

spændende

Hej

Det har jeg også været lidt nysgerrig på - om der er nogle som har forsøgt sig med en stivstellet XS 650'er, og om den så også er blevet synet med dette o.s.v.
    Jeg har set et par stive stel til salg på DBA.DK, hvis du er på jagt efter noget. Det er muligt at de stadig er at finde dér.
    Vh Ken Kristensen -

Kommentar

Stiv-stel

Når du har ændret på dit stel....så er det jo ikke origenalt mere...derfor skal der jo nok betales ny afgift......................

Kommentar

stiv

Hej Steen

så denne her på engelsk ebay:

http://cgi.ebay.co.uk/yamaha-xs650-h...item3cac445d6f

Den har v5, dvs den er en slags typegodkendt i England. England er jo et EU land så hvis den er godkendt der kan den vel også... eller hvad?

Ser af og til sådanne på ebay. Ved ikke hvad danske myndigheder siger til den slags omgåelser af regler men spør skat.. Man kan jo altid håbe...

Nold

...han kunne høre foråret komme kørende ovre på Kongelundsvejen på en gammel Honda uden indmad i potterne...

Kommentar

Klogere?

Jeg ved det er et gammelt indlæg, men blev nogen klogere på emnet? Det er altid lidt ærgerligt med tråde der ikke bliver rundet af.. på den ene eller anden måde

Kommentar

Den stiveste

En mc kan godt synes med konstruktive ændringer; men, men....

Motorcyklens skattemæssige identitet ligger netop i stellet.

Da motorcyklen ved en væsentlig ombygning/udskiftning af stellet således mister sin identitet, er der i princippet tale om en ny motorcykel, og den skal derfor afprøves teknisk (typegodkendes), før den kan indregistreres igen.

Den tidligere betalte afgift går tabt, da den gamle motorcykel ikke længere eksisterer juridisk! Så der skal altså også betales fornyet afgift.

Good luck!

'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Stivstel

Jeg har på nettet set en XS er, hvor svinggaflen er skiftet ud med en trekantet konstruktion, så den ser ud som en stivstel. Det har den fordel, at cyklen beholder sine køreegeskaber, komfort og verdi, da den altid kan bygges tilbage igen.
              Hilsen: Jønne

Kommentar

Working...
              X