Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Maling af stel.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Maling af stel.

Jeg kan se i profilerne af mange af jer har fået malet stel, med flot resultat, men oplysninger på profilsiderne er detsværre sparsomme.

1) Hvad for noget maling har i brugt, det skal jo kunne tåle kemikalier/benzin olie.

2) Har i gjort det selv, det er jo bare et stel hvor det ikke behøver være 100% som på eks. en tank.

2 1/2) Er stellet renset helt ned inden maling. Jeg har bare den der Kaj farve, som i teorien godt kan overmales, der er ikke rust, og det sidder godt fast.

MVH

Maling.

Hmm- hvad er det så lige en Kaj farve er?
    Sandblæsning og en gang pulverlakering, så får du et godt resultat, det har jeg fået gjort
    på min egen i foråret.

Mvh. Kaj

Kommentar

Kaj = en grøn 2 komponent autolak, ikke den værste farve i verden, men jeg er af den overbevisning at et stel det skal sørme være sort.

Nej jeg kan ikke pulverlakeres da den spartles der hvor der er sideskjolde på andre XS'ere, jeg mener pulver skal være på det bare metal, ret mig hvis jeg skriver i tåger.

Men ja det ville være det optimale.

Jeg er over i noget Hempel maling, de laver mange gode ting.

Kommentar

maling

jeg brugte hammerite sort "glat finish". Ikke voldsomt dyrt, særdeles holdbart og alle troede at det var malet hos en lakerer...

jeg sleb stellet af med en stålbørst på boremaskine til det grove, derefter sandpapir, bare til malingen er jævn og sidder fast. Du behøver ikke skrælle ind til metallet.

Så tørrede jeg det af med noget affedtende og gav det fem lag i træk. 500 kr. Så er det gjort på en weekend. Jeg brugte spray men kender andre der har penslet...

hilsen Mikkel

Kommentar

Skal lige slutte min tråd.

Pulver lakering duede ikke da jeg har store spartlede områder på stellet.

Jeg lånte en malerkompressor (sådan en larmende satan uden tank).

Denne og så en topfyldt malersprøjte gjorde det (fantastisk stykke værktøj, man kan blande eks. 5 ml. og det kan den male med).

Den lokale farvehandler har både grunder og autolak i 2 komponent. Grunder/filler 1/2 liter 180 kr. Maling 1/2 liter sort højglans 300 kr.
          Og så igang. Det gik fint, et par ommere med lidt løbere, men ellers fint resultat. Der var dog lidt vand i malingen, så kompressoren var ikke optimal, det giver et par små huller i lakken.
          Stellet var malet i 2 komponent i forvejen, og det blev kun matslebet da det sidder fint fast de fleste steder. Dog ikke på den nederste 50 % af stellet som tilsyneladende er galvaniseret.

MVH

Kommentar

Working...
          X