Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Er alle XS 650 stel ens ?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Er alle XS 650 stel ens ?

Jeg står skal bruge en XS 650´er til et bobber projekt. Har en idé om at holde stellet så originalt som muligt, men med få moderniseringer. (Lidt svejsninger, cut og stretch, her og der kan dog ikke udelukkes)

Mit spørgsmål går egentlig i alt sin enkelthed ud på om alle XS 650 ligegyldigt, årgang og model er født med samme stel ?

Kan se man kan få både US, SE, Speciel og standart modeller. Men er alle stel ens ?

Hvis ikke er der så nogle bobber/chopper gutter, her på boardet der, har et hint til mig, hvilket der egner sig bedst til mit projekt? Den skal self. være lav og lang...

Har i øvrigt fået et godt tilbud på en US 1980 model...
    Last edited by Trap; 04-07-2008, 19:52.

Nej, alle stel er ikke ens. Men alle motorer passer i alle stel.

Vedr. dit projekt, så prøv evt at chekke denne side ud: http://www.cyclepsycho.com/yamachopper/yamachopper.html

Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Meget godt, jeg har også haft interessen.

Men de kan vist ikke synes, hvis man stivsteller dem.

Du er lidt sent ude, det var et stivstel til salg i dba.dk for 2500 for et par år siden.

Sverige gør sig mere i den type ombygning.

Hvem sagde sverige var et forbudsland ?.

MVH

Kommentar

Synssæt

Men de kan vist ikke synes, hvis man stivsteller dem.
        Det er måske overflødigt at minde om det, men når det gælder syn og ombygning, er faktorernes orden absolut ikke helt ligegyldig. Man ser jo fra tid til anden en del cykler, hvor nogle elementer tilsyneladende må være 'faldet af', efter at synsmanden har sat sit stempel.

Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Min plan er ikke at lave den stivstellet. Min plan er at lave et par cuts ved gaffelbroen, så forgaflen bliver lavere. Ligeledes stretcher jeg bagsvingeren og sætter nogle kortere fjedre på. Så bliver cyklen lavere og længere

Jeg leder egentlig mest efter den "største" xs´er da jeg selv er næsten 2meter høj. Vi snakker self. bare stel nu. Har som sagt fået et godt tilbud på en xs årg 1980 US Speciel. Den er da umiddelbart ikke mindre end de tidl. årgange vel?

Kommentar

Forskellen på stelstørrelserne er i virkeligheden ubetydelige. I praksis er den største forskel på Special modellernes stel og de 'almindelige' modellers stel, at den bageste affjedring på Speciallerne er ophængt med det øverste øje betydeligt længere fremefter, så bageste støddæmper derved kommer til at stå mere skråt.

Peter...

Kommentar

Ok, men en cykel der først er stivstellet vil jo aldrig kun stå et ejerskifte.

Cykel for livet.

MHT til stretch af baggaffel så har jeg set på en tysk beskrivelse at man tager baggaflen fra en suzuki (husker ikke modellen).
              Så kan man bruge et meget bredere baghjul end det fra XS'eren.
              Se evt ebay, de er her nogen gange.

PS. vi havde lige diskutionen på mit job. Ham jeg sidder over for til daglig er ved at tage kørekort til mc, de har lært at der skal være blinklys på en MC.

Underligt, min var strippet ved sidste syn, eneste anmærkning var "der mangler E mærkning af foreste parabol".

Han skal lige have det konfirmeret hos køredude. Jeg vil se det sort på hvidt.

MVH

Kommentar

Blinklys på MC - hvad siger loven?

Sådan er reglerne:

April 2008
                Vejledning om syn af køretøjer AFSNIT 6

El-anlæg, lygter, reflekser 6.04

Lygter til signalgivning
                Side 47

6.04.031 To-hjulet motorcykel

(1) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en stoplygte, der skal lyse ved aktivering
                af såvel forhjulsbremse som baghjulsbremse.

»E«- eller »e«-godkendt stoplygte til to-hjulet motorcykel kan alternativt være
                uden funktionsmærkningen »S«.
                Før 01.10.75: Der er ikke krav om, at stoplygte skal lyse ved aktivering af forhjulsbremse.
                Før 01.01.71: Gælder ikke for to-hjulet motorcykel med egenvægt på højst
                120 kg.
                Før 01.07.56: Gælder ikke.

(2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte
                i hver side.

»E«- eller »e«-godkendt forblinklygte og bagblinklygte til to-hjulet motorcykel
                kan alternativt være funktionsmærket henholdsvis »11« og »12«.
                Før 01.09.95: Gælder alene for motorcykel til øvelseskørsel.

For disse blinklygter gælder,
                a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 0,24 m,
                b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 0,18 m,
                c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 0,40 m foran motorcyklens
                bageste punkt, og
                d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.

Før 01.04.83: Eventuel kontrolanordning skal ikke angive fejl ved blinklygter.

3) To-hjulet motorcykel kan være forsynet med:
                a) To stoplygter.

Før 01.05.77: To-hjulet motorcykel kan være forsynet med mere end to
                stoplygter.

b) Havariblink.
                c) Overhalingssignal.

Kommentar

Det er underligt, jeg ved den er synet uden.

Mon der er nye regler, siden dengang.

Jeg gider bare ikke blive kaldt til syn pga. manglende blinklys.

MVH

Kommentar

Oprindeligt indsendt af PeterR Se indlæg
                    Det er underligt, jeg ved den er synet uden.

Mon der er nye regler, siden dengang.

Jeg gider bare ikke blive kaldt til syn pga. manglende blinklys.

MVH
                    En veteran behøver jo ikke det er jeg 100 på! Men er lidt i tvivl med classic forsikrede motorcykler.

Den tyske hjemmeside der bliver refereret til. Kan der evt. linkes til den ???

Kommentar

Beklager, jeg har tænkt efter. Det var på ebay.de hvor "der müde björn" solgte et meget bredt hjul fra en af de mange XS ere han har skrællet og solgt i stumper. Her stod der at han også havde gaflen, som stammede fra en suzuki.

Men han plejer at svare hvis du spørger. Han er flink, og har muligvis baghjulet endnu.

MVH

Kommentar

Oprindeligt indsendt af PeterR Se indlæg
                        Beklager, jeg har tænkt efter. Det var på ebay.de hvor "der müde björn" solgte et meget bredt hjul fra en af de mange XS ere han har skrællet og solgt i stumper. Her stod der at han også havde gaflen, som stammede fra en suzuki.

Men han plejer at svare hvis du spørger. Han er flink, og har muligvis baghjulet endnu.

MVH
                        Han har en forgaffel fra en suzuki og et bredt baghjul? Det lyder meget fint. Men jeg søger egentlig bare råd til stretch af bagenden og så tror jeg, jeg dropper chop foran. Køber bare en ny bred gaffelbro der heller mere frem ad.

Nogle der kan se hvilket stel dette er ? Umidelbart ligner det vel et Special synes jeg...

Billede nr 2 er også et stockframe. Men ved ikke om det er en special eller normal???

http://images.google.com/imgres?imgu...B650%26hl%3Den

Kommentar

Bopperprojekt

Hej Trap

Faldt lige over et site, der måske kunne give dig lidt inspiration:
                          http://www.ardcorechoppers.com/

Peter...

Kommentar

Gud ved om den overhovedet kan køre. Ser ud som om han rister r*v med udstødningen lige under sædet.

Hvor søren er batteriet.

Klentz, fed side der, ser fra en webmasters synspunkt.

MVH

Kommentar

Klentz, fed side der, ser fra en webmasters synspunkt.
                              Du har ret, ud over fine billeder af nogle usædvanlige ombygninger blev jeg også lidt fanget af sidens elegante detaljer som f.eks. drag and drop funktionen i galleriet.

Peter...

Kommentar

Working...
                              X