Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Nye bremseklodser+dippedutter????

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Nye bremseklodser+dippedutter????

Hej, jeg har lige købt to sæt nye bremseklodser(bla.) hos den rare xs mand i Kiel. mest fordi jeg rigtig gerne ville være fri for at kalibrene står og vibrerer i utakt med resten af motorcyklen:-)) jeg kunne læse mig til at det ik var et helt ukendt fænomen. men nu har jeg fået klodserne og en masse stykker fjederstål og glipslignende dimser og så var det jeg tænkte, Haynes!! men nej, der er kun billeder af adskillelsen af den gamle model med rund caliber.
    Er der ik en rar sjæl der ved hvor jeg kan se, hvad jeg skal stille op med de forskellige dippedutter der følger med min nye klodser????

Frank T

Bremseklodser

Hej Frank.
    Når det nu ikke er runde klodser du har, er der jo ikke så mange faconer tilbage hvis din caliper er original. Så vil jeg tro, at dine klodser og "dimser" ligner det vedlagte billede. Nu ved jeg ikke hvor gammel din manual er siden der intet billede er. Jeg har 2 Haynes manualer. Den ene går til årgang '75 og her ses kun den runde klods. Den anden går op til 1983 og her på side 156 findes en tegning som viser sådan en "fætter" adskilt. Den er nu ikke svær at skille ad for at udskifte klodserne. Jeg løsnede de to bolte som holder caliperen fast til gaffelbenet. Herefter er det en skrue og en bolt som holder caliperen sammen. skruen fjernes (denne skal udskiftes med den nye når du samler) og den har det formål, at holde den ene klods fast i selve caliperen. Bolten fjernes og du kan nu forsigtigt skille caliperen. De to ens clips sidder henholdsvis i top og i bunden af caliperen ligesom på mange biler udskiftes også. Den sidste clips sidder inde i bunden af caliperen. Læg mærke til hvad vej den vender, når du skiller ad. Stemplet presses helt i bund med en tang så der er plads til de nye klodser. Hvis der sidder to anti skrigplader monteres disse selvfølgelig igen.
    Håber at dette er til lidt hjælp.
    vh. Kenneth.
    Tilføjede filer

Kommentar

Takker

det kigger jeg lige på imorgen, syntes bare ikke at jeg kunne finde andet end billedet af den gamle model. men tak for besvarelsen.

FrankT

Kommentar

Working...
      X