Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Skruer i tommegevind.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Skruer i tommegevind.

Mine raisers er lavet i USA tror jeg, de trænger til nye skruer fordi jeg selvfølgelig ikke havde en Torx top der passede 100 %, da det TX system tilsyneladende også er lavet i tommer .
    Er der nogen der ved hvor man kan købe tomme TX skruer, hvis det var milimeter ville jeg sige det var en M6.

MVH

Om at have værktøjet i orden

PeterR skrev:
    ...jeg selvfølgelig ikke havde en Torx top der passede 100 %, da det TX system tilsyneladende også er lavet i tommer .
    Nej, et af de smarte tiltag ved torx, er netop at værktøjet (T efterfulgt af et tal 1, 2, 3....10, 15, 20......100 angiver størrelsen) er det samme, uafhængigt af om der er tale om SAE, metrisk eller et andet system.

Gevindet er sandsynligvis 1/4".

Mvh Peter...

http://www.wihatools.com/Marketing/torxspec.htm
    Last edited by klentz; 23-09-2007, 12:18.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Kan godt se at der er noget der hedder 27 , det er nok sådan en eller anden skævert, jeg har alt med spring på 5. Jeg tror jeg hører hos MASI motor i holbæk.

Det er sikkert noget amerikansk highway hawk der er skruet på.

Hvis de er fra MC nøglen tror jeg de ville være metriske.

Kommentar

Behøver de at være torx? 1/4 " er 6.25 mm. der findes UNF (UNified Fine) og UNC (UNified Coarse) hhv fin og grovgevind. Fine er lidt finere end mm og grov er noget grovere. De er rimeligt gængse.

Nold

Kommentar

Altså når man finder en der handler med tommegevind. Et godt bud er maskinstationer og veteranbilnørder.
          Nold

Kommentar

Working...
          X