Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Gevindbøsninger i bremsevæskebeholderen

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Gevindbøsninger i bremsevæskebeholderen

Er der nogen der har erfaring med udskiftning af gevindbøsningerne til bremsevæskebeholderens låg?
    Jeg er ved at renovere en xs´er fra 78, og skruernes stjernekav i låget til bremsevæskebeholderen er ødelagte, jeg har så boret toppen af skruen af, fjernet låget og vil nu udskifte skruerne, men det er meget vanskeligt, at bore resten af skruerne af, uden at ødelægge gevindet i messingbøsningerne som skal holde låget. Derfor vil jeg udskifte gevindbøsningerne, hvis det er muligt.

Samtidig vil jeg høre om nogen har prøvet at bremsevæsken har været ligesom gele, og hvis der er, har dette så været helt ned i bremserørene?
    Hvad er løsningen på dette, kan man blæse "geleen" ud, opløse den i noget eller er man nødt til at skifte slangerne?

Håber nogen kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Hilsen Helle.

bremser

Hej Helle
    Hvis du kun har boret toppen af skruen af bør du kunne få fat med en tang i resten af skruen.
    En svejse tang er god da den kan låses og derfor ikke smutter.
    Går det helt galt har jeg en hoved cylinder liggende, du kan få til 200 kr.
    Bremse væsken skal helt klart ud hvis du ikke kan blæse det ud kan du pumpe det ud ligesom når man udlufter bremser.
    Venligst Ulrik

Kommentar

Messingbøsninger

Hej Ulrik.

Svejsetangen gjorde arbejdet, nu har jeg afmonteret messingbøsningerne, og kan få lavet nogle nye (forhåbentligt), jeg har allerede nye skruer til disse.

Da jeg fik afmonteret bremseslangerne løb bremsevæsken ud af sig selv, så min frygt for oliegelé blev gjort til skamme.

Tak for hjælpen.

Hilsen Helle

Kommentar

bøsninger

Hej Helle
        Med mindre du er maskinarbejder eller kender en meget god ven der er - så tjek lige prisen inden du får drejet så små emmner med gevind i.
        Ses Ulrik

Kommentar

Messingbøsninger

Hej Ulrik

Jeg har allerede fået en god aftale med en drejer, da jeg ikke har kunnet finde bøsningerne nogen steder på nettet. Men tak for tippet.
          Lige nu er jeg ved at skille bremseslanger og banjobolte, for at få malet fordelingsstykke og hovedcylinderen.

Hilsen Helle

Kommentar

Working...
          X