Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Mine bremser hyler :-(

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Mine bremser hyler :-(

Nu har jeg endelig fået lavet bremselys på forbremsen og så er jeg rigtigt begyndt at bruge den. Men, men, men... Den hyler så det er til at blive idiot af. Hvis jeg trykker til er der ikke noget, men hvis jeg bremser lige så stille, får jeg hele gadens opmærksomhed (på den ufede måde).

Det må da være il at løse i et snuptag, hvis man ved hvordan. Anyone?!?

Nikolaj

bremser

Hej
    Er du "kommet til "at fjerne det lille stykke blik der sidder mellem
    bremse cylinder og klodser?
    Hvis det mangler ved jeg af bitter erfaring at den hyler som et svin.
    Vi ses i Gråsten,
    venligst Ulrik

Kommentar

Oprindeligt indsendt af ulrik Se indlæg
      Hej
      Er du "kommet til "at fjerne det lille stykke blik der sidder mellem
      bremse cylinder og klodser?
      Hvis det mangler ved jeg af bitter erfaring at den hyler som et svin.
      Vi ses i Gråsten,
      venligst Ulrik
      Tja, jeg har ikke haft den så længe, så jeg har endnu ikke været i de regioner. MEn det skal jeg da lige have undersøgt. Kan det ses "udefra" eller skal man skrie det fra hinanden for at se efter?

Og nej, desværre ses vi ikke i gråsten. Der er karneval lige om lidt, og da jeg er deltager har jeg brugt alle "fribilletterne" fra hjemmefronten til forberedelserne til det :-(
      Måske næste år...

Nikolaj

Kommentar

bremser

du kan se et lille stykke blik der lige stikker ud foran "håndtagende" til klodserne. se evt haynes side 104 fig 10 0g 11.
        Tilføjede filer

Kommentar

Bremser

Perfekt med billede og hennvisning. Tak for det. Jeg må straks ud og kigge efter imorgen...

Nikolaj

Kommentar

Hej Nikolai!
            Da motorcyklen forlod fabrikken i fordums tid sad der disse "anti skrg plader" mellem kaliber og klodser. Både på den runde type og den større lidt firkantede type. På min cykel sidder der foran to af den lidt firkantede slags. Det vil sige, at der burde være fire af disse plader. Men der sidder kun en. Sidste år skulle klodserne skiftes og jeg købte to sæt hos Per i Ringsted. Men han havde ingen af disse plader. De klodser sad kun på nogle få dage. De hylede og skreg som du beskriver og de gamle (som heldigvis ikke var kasseret) måtte endnu engang monteres. Til denne sæson har jeg købt to nye sæt i Tyskland og med dem er der ingen hyleri. Ihvertfald ikke endnu. Så klodserne er af lige så svingende kvalitet som dem til biler. Så det kan være, at du skal finde et andet fabrikat, hvis dine kalibere er uden disse plader.
            Kenneth

Kommentar

Bremser

Hmmm.... Der er ikke noget håndtag at se. Måske har jeg den firkantede kaliber? Eller også har jeg en kaliber af et helt andet fabrikat. Min XS er ikke helt original, og det er ikke mig der har lavet den.
              Er der nogen af jer der kan se på billederne hvad det er for noget jeg har på?

Mvh
              Nikolaj
              Tilføjede filer

Kommentar

Hej Nikolaj.
                Dine kalibre er for mig at se originale. De har bare fået lidt maling. Oprindelig er de sorte. "Anti skrig pladerne" kan du ikke se lige så nemt som på de runde kalibre.
                Kenneth

Kommentar

Hej igen Nikolaj.
                  Jeg fandt lige nogle billeder. Dels af sådan en plade og hvordan den sidder på klodsen. Hvis du har en Haynes bibel så er der en tegning på side 155 hvor de er monteret imellem klods og kaliber.
                  Kenneth
                  Tilføjede filer

Kommentar

Oprindeligt indsendt af kenneth Se indlæg
                    Hej igen Nikolaj.
                    Jeg fandt lige nogle billeder. Dels af sådan en plade og hvordan den sidder på klodsen. Hvis du har en Haynes bibel så er der en tegning på side 155 hvor de er monteret imellem klods og kaliber.
                    Kenneth
                    Perfekt! Tak skal du have. Jeg må ud og skrue en dag ved lejlighed. Der er godt nok et "eksploderet" billede af bremsen på side 155, men jeg kan ikke lige finde noget imellem klods og kaliber. Jeg har sikker en anden udgave af manualen.
                    Spørgsmålet er jo så bare om de kan skaffes. Men det må man jo undersøge.

Nikolaj

Kommentar

Mine bremser hyler

Jeg fik skilt dem af (hurra, hvor var det dejligt nemt), og der var ingen lille dims. Til gengæld gav jeg dem en gang kobberfedt, og nu er der (næsten) ingen hyleri. Det har ikke taget det hele, og det holder sikkert ikke evigt, men det er en kæmpe forbedrelse.

Nikolaj

Kommentar

Working...
                      X