Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

O-ringskæde

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• O-ringskæde

Fint skal det jo være, så jeg har købt en ny o-ringskæde til tøsen. Sammen med kæden ligger der et samleled- til at NITTE !er det den eneste måde at samle en o.ringskæde på, hvordan gør man? Tænker på : er det ok at korte kæden af ved at slibe hovedet af en nitte med en vinkelsliber og drive den ud eller ødelægger varmen så o-ringen inde bag ved?

Nold

P.S. Undskyld webmaster, hvis jeg bruger den forkerte rubrik, kæden havner jo sådan set midt mellem "motor og gearkasse " og "hjul,stel og bremser" ?

Kommentar

Hej Nold!

Ak ja, fagre nye tider. Samledet er tilsyneladende på vej samme sted hen som kickstarteren, karburatoren, tromlebremsen, nylondækkene, det fjedrene bagnav, karbidlampen osv.
      Ja, et gammelt mundheld siger jo: "Det rigtige værktøj,..." osv. Når det nu skal være så fint, så er der nok ikke andet at gøre, end at du må ud på lånemarkedet og lægge billet ind på et kædenitteværktøj. Det rigtige værktøj, kan både trykke nitterne ud, og nitte det nye samleled. (Hvorfor købte du forresten ikke en kæde på 104 led, som passede i længden?)

Mvh Peter...
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Ynk- ynk- ynk![] Tag mig nu sammen![!] Og det gjorde jeg så.[)] Frem med veteranvinkelsliberen og af med et par led.[8D] Og kigge i posen med samleleddet![8)] -men se! Der er jo huller i enden af pindene![:0] Banke leddet sammen og så frem med den bærbare ambolt [}](et stykke s p o r v o g n s- skinne) en dorn i hullerne og nitte leddet sammen med nogle tunge slag..[] Hvor svært kan det være?[V] Kæden er faktisk indkøbt hos en autoriseret XS6½-høker på den lille ø der ligger midt mellem min ø og din, Klentz.[] Han er åbenbart ret gavmild med målet..[]
        Nold

Kommentar

Working...
        X