Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Stelnummer

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Stelnummer

Hej alle
    Et lille problem, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
    Mit stelnummer er xs650118476. Jeg har været inde på alle de hjemmesider som jeg kan finde for at få årg. oplyst, men ingen steder findes der et nr. som begynder med xs650, kun s650, man kan vel ikke bare smide x væk? for hvis man gør det må det jo være en xs 2 årg. 72.
    Cyklen er impoteret fra Canada og er indregistreret første gang i 1983, så det ser lidt underligt ud.
    Jeg har oså set på de forskellige modeller på nettet, her kan jeg konstatere at tilsyneladende ingen modeller har rund baglygte som min efter 1978, herefter bliver de rektangulære.
    Håber nogen kan hjælpe, da det er vigtigt, for bla. ventilindstilling, men også med hensyn til forsikring "klassisk MC "

Med venlig hilsen
    Preben Obsen

Hej Preben!

Er stelnummer og motornummer matchende? Hvad med et par fotos? Det ville gøre artsbestemmelsen noget lettere.

Stelnummeret begynder og slutter som regel med en * (stjerne), som undertiden kan forveksles med et X!

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter
      Stelnr. og motornr. er ikke ens, motornr. er 447-800547, betyder det at der er skiftet motor? Med hensyn til */x, er det et tydeligt x, og nummeret slutter ikke med x/*.
      Mvh Preben

104.83 KB

83.56 KB

Kommentar

Hej Preben!

Ja motoren er fra en årgang -78 fra Canada, hvor den sandsynligvis skulle have siddet i et stel med samme nummer. Cyklen ser umiddelbart ud til at matche samme årgang, bortset fra tank, sidedæksler og udstødning (samt muligvis sædebetræk). Det var den sidste officielle model af den almindelige XS'er der blev udbudt oversøisk, og den skal i såfald have vacuum-styrede benzinhaner, justerbar fjederspænding i forgaflen og rund baglygte.

Jeg ville kalde den en 78'er. muligvis samlet af forskellige løse stumper.

Mvh Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

[quote]Originally posted by obsen

Hej igen Peter

Tak skal du ha, men hvad tror du så modelbetegnelsen for motoren er?
          Den har vacumbenzinhaner, men hvordan fungerer justerbar fjederspænding i forgaffel? Jeg har den originale tank, som skal males.
          Ja jeg spør`meget, men du ved godt spør`man ikke får man intet at vide.

Mvh Preben

Kommentar

Hej Preben!

Ja, det giver jo ikke så meget mening, at tale om modelbetegnelse for motoren alene, andet end at det er en 78'er US-model; men cyklen som sådan er en XS650E fra 1978 med kodebetegnelsen 2G6.

M.h.t. justering af fjederforspændingen, er det ikke ligefrem noget high-tech, men hvis du ser efter i toppen af gaffelbenene, vil du se, at den kan justeres i 3 forskellige stillinger (så vidt jeg husker). Samme system som det kendes fra special-modellerne.

Mvh Peter...

Kommentar

Hej igen Peter

Ja Peter, så er jeg på den igen. I Haynes er der ingen modelbetegnelse xs650E for justering af ventilspillerum, hvad gør jeg. DE er justeret henholdsvis 0,05 og 0,15, tror du det er korrekt?

Mvh Preben

Kommentar

Det er korrekt, ja.

Peter...

Kommentar

Tusind tak for hjælpen Peter, det er jeg blevet meget klogere af.
                  Vi ses måske til sommer på Sjælland

Mvh Preben

Kommentar

Working...
                  X