Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

12mm Møtrikker

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• 12mm Møtrikker

Hejsa er der nogen af jer der har stødt på de 12mm møtrikker der holder de bagerste fodhvilere. de har jo ligesom meget andet, på cyklen, fin-gevind. Med 1,25 graders stigning. jeg tænkte på om der var nogen af jer der vidste hvor man evt. kunne købe sådan et par, herhjemme. alle mine sædvanlige skaffekanaler har meldt pas over for lige netop denne møtrik....[V]

Forhåbentlig er der nogen af jer har stået med samme problem, og vil øse lidt af jeres erfaringer.

Mvh: Frank T

Øh, er det ikke 10 mm? Stigningen er ihvertfald rigtig nok. Alm møtrikker med den stigning skulle kunne skaffes på et Toyotaværksted, det er og så et meget udbredt gevind på japanske biler. Mener iøvrigt at huske at Rydiger har dem som topmøtrikker, måske også i RS.

Nold

Kommentar

He he. det er meget muligt at det faktisk er en 10mm, jeg har vist mest fokuseret på at det var fingevind, men jeg prøver lige at kontakte det lokale Toyota værksted. har nemlig lige bestilt varer hos Rudiger. men havde lige glemt disse to møtrikker[)]

Frank T

Kommentar

Hej Frank!

Sig lige til hvis det ikke lykkes, jeg mener at have et par stykker liggende i rodekassen. De er vist ok i kromen. Jeg kigger hvis du pipper (op).

mvh. Lasse

Kommentar

Hej lasse tak for det fine tilbud, men Toyota i Nyborg havde dem liggende til 3 kr stykket, Brunn Larsen ville have 76 kr stk for den samme møtrik[xx(]
          jeg kan se du bor i odense, så mon ikke vi ses en af de første forårsdage ved skovsøen.....

Til Nold: den var faktisk 12 mm.

Frank T

Kommentar

76 kr/stk !! Uden humor er de sgu ikke, Bin Laden burde involveres, det er da en større krænkelse end Jyllandspostens 12 tegninger.

Michael

Kommentar

Du kan tro vi ses - jeg skal baaare lige...
              - have stumper fra Rüdiger
              - motorskjold retur fra polering (anbefaler Cromax i Odense)
              - samlet stumperne
              ... og så noget SOL! [8D]

Lasse

Kommentar

Hej Lasse, det med solen er jeg også helt enig i, fik faktisk møtrikkerne idag hos Toyota i Nyborg. jeg venter lige som dig også på en pakke fra tyskland[8D]

Med hensyn til polering af motor, er det gået op for mig at det er det helt hotte her i klubben. er det ikke bare til motoren har været varm de første par gange, så er den mat igen??
                det er nok bare mig der er doven, har indtil videre altid kørt offroader og på sådan en er der ikke meget der skal pudses og pløre på maskinen er en del af den maskuline udstråling[]

Frank T

Kommentar

Frank...
                  Nu dugger aluen en smule, da skjoldene kom inde fra kunden. Men du kan let se forskel på højre og venstre side, som jo er før og efter polering. Du må sku ikke gå og bruge en vinter på XS'eren, få så at svine den til [xx(]

54.63 KB

Kommentar

Hej Frank,

De holder sig faktisk pæne i ret lang tid bare man forsigtigt tørrer pladder og vejstøv af. det ætser nemlig når det bliver fugtigt. Ang møtrikkerne er det 10 mm på min xs2, troede derfor også det var 10 på din men det vigtigste var jo at du fik dem- og at du ikke blev taget i r....[]

Nold

Kommentar

Hej Nold!

PIS - mine super-ny-polerede dæksler har fået en art anløbninge efter at de har stået lidt fugtigt i skuret. De dugger helt vildt efter at jeg har monteret dem på motoren og fyldt olie i "møllen". Har du nogle gode råd til hvad jeg selv kan polere i og hvordan jeg undgår dette show igen?

mvh Lasse

Kommentar

Hej Lasse!
                        Pas på, der er stadig salt på vejene! Efter der er poleret: kør motoren varm så overfladen hærder og beskyt så med autovoks.
                        Nold

Kommentar

Working...
                        X