Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

eger!

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• eger!

Er der nogen som har kendskab til noget let tilgængelig literatur om hvordan man skifter egerne ud og efterfølgende strammer dem op uden at hjulene bliver helt ovale.
    Evt nogen der har gode tips eller gode(og dårlige erfaringer) med dette.

Mvh Søren

Hej

I Clymer er der et afsnit om netop dette, jeg har ikke læst det grundigt men bare set det er der. Jeg gjorde det ikke selv, men har en bekendt som gjorde det for mig. Hvis du bor i nærheden af Roskilde området og ikke vil gøre det selv kan jeg høre ham om han er interesseret i at gøre det og hvad han evt. skal have for det ?

Det kræver vist lidt tålmodighed, omhu og et fixtur hvor fælgen kan spændes op, men er vist til at have med at gøre, hvis man besidder førnævnte egenskaber.

Mvh

Michael

Kommentar

Jeg er stadig i færd med at polere fælgene....
      Jeg har indkøbt forkromede eger så jeg skal også have hjulene spændt op igen.
      Jeg regner med selv at samle hjulene og så lade forhandleren klare opstramningen. Han regnede med ca ½ time pr hjul absolut maks 1 time.
      Det vil jeg godt betale mig fra.
      Jeg har kun tidligere prøvet at spænde et cykelhjul op (med held) men tør ikke binde and med MCen.
      Mvh Hans

Kommentar

Tak for svarene.

Jeg tror også jeg vil lave forarbejdet selv og så overlade opspænding til fagkundskaben.

Er der evt nogen der har gode erfaringer med med en dygtig eger smed i jylland?

Forchromede eger, hvem sælger dem?

Kommentar

Working...
        X