Er der mon en eller anden,der sidder inde med en viden om,hvordan man fjerner rust inden i en bensintank,xs´selvfølgelig.Den har stået i en lade i ca.15 år,uden bensin.mvh Sandberg
Annoncering
Klap sammen
No announcement yet.
Rust i bensintank
Klap sammen
X
-
Hej Sandberg.
Jeg har læst flere steder at folk fylder småsten, møtrikker, skruer eller lignende i tanken og sammen med lidt benzin/olie (eller måske en form for rustopløser) , så ryster tanken godt og grundigt. Jeg har ikke prøvet det, men har svært ved selv at forstille mig en bedre metode.
Evt. kan du også prøve med en stiv flaskerenser børste og rustopløser om du kan komme langt nok ud i hjørnerne skal jeg lade være usagt.
Hvis du anvender disse metoder så husk at fjerne benzinhanerne så de ikke tager skade.
Mvh
Michael
-
Howdy Sandberg
Du kan "nøjes" med vand og småsten (noget større end grus). Brug f.eks. et halvt til et helt kilo sten og et par liter vand. Leg så bartender en halv times tid og spul godt efter, bare med vand, indtil både sten og rust har forladt "dunken". Sæt den så i ovnen, ja sgu´, bare den almindelige i køkkenet, hvis du ved hvor det er, og giv den 65-100 (max. afhængig af om du vil bevare evt. maling) i en times tid.
Du kan evt. købe noget tankprimer og svinge rundt i den bagefter, så det ikke kommer igen lige med det samme...
Det er naturligvis rigtigt, at du lige skal pille hanerne af og "proppe" hullerne inden du fylder sten og vand på...
XS, Anders, Frederikssund[
]
Kommentar
-
Jeg tror jeg vil prøve at lege bartender,med sten og vand.På den tyske xs klub hjemmeside er der noget med en syre og en base,men det er skrappe sager.Det skulle helst ikke ende med at tanken forsvinder helt i den blå luft,men på den anden side så er der jo ikke mere rust.Tak for svarene,Sandberg
Kommentar
-
Hej Sandberg!
Er man bange for at få gummiarme af den store cocktail-shaker, kan man også pakke tanken (med grus i) godt ind i skumgummi, hvorefter man klemmer den fast i en betonblander og så lader den gøre arbejdet.
I øvrigt er der på markedet forskellige tank rense- og forsegler kits. De består typisk af en væske der opløser og fjerner rust. En anden væske der neutraliserer den første og endelig en to-komponent forsegling. Men det er jo alt sammen foklaret i brugsanvisningen.
Efter sigende skulle et sæt række til 2 XS-tanke.
Mvh Peter...'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Kommentar

Kommentar