Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Placering af motor i stel

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Placering af motor i stel

Er efterhånden nået så langt i renoveringen af min 75 at jeg ikke længere kan snige mig uden om at motoren igen skal placeres i stellet.

Jeg mener at kunne huske at jeg ikke kunne afmontere startermotoren mens motoren sad i stellet (Husker jeg forkert ?) og at det var rent helved at få motoren ud. Nu hvor stellet er nylakeret frygter jeg endnu mere at få motoren sat tilbage igen uden at ridse alt for meget. Har nogen af jer gode ideer, tips eller triks til hvordan dette gøres nemmest og mest smertefrit .........der må der være en del af jer som har prøvet det før ! og kan startermotoren monteres efter motoren er sat tilbage i stellet ?

Mvh

Michael Sønke

Hej Michael! (Igen, igen)

Ja, startermotoren kan både afmonteres og monteres mens motoren sidder i stellet.

Med hensyn til at undgå skrammer på et nymalet stel, når motoren efterfølgende skal monteres, har jeg fundet en smart metode på nettet, som jeg ganske vist ikke selv har udøvet endnu.

I stedet for at hælde motoren i stellet, skal du pakke stellet rundt om motoren som følger:

Læg motoren på siden oven på et blødt underlag.

To mand kan nu forsigtigt manøvrere stellet ned over motorblokken.

Isæt og spænd motorboltene

Rejs hele molevitten til lodret.

Voila!

Fordelen ved metoden er at der ikke er nogen tunge og uhandige løft, og dermed ikke så stor fare for slag og skrammer.

Mvh og god fornøjelse

Peter....
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Klentz

Tak for svaret det lyder som en rigtig god ide. Problemet er bare at jeg efterhånden har monteret det meste af det som skal monteres på stellet og ikke rigtigt har lyst til igen at afmontere det. Men måske er det nok med blinklysene og styret, jeg synes bare allerede at cyklen føles tung.

Mvh

Michael Sønke

Kommentar

Ja, fidusen er helt klart størst, hvis motoren monteres i rammen som noget af det første.

Skal man til at afmontere diverse igen, øges chancerne for skrammer jo tilsvarende.

Ellers er det bare om at tape udsatte områder ind i klude el.lign. (husk at vaske hænder eller iføre dig hvide handsker inden du går igang!)

Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
        X