Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

klassisk styr eller ??

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• klassisk styr eller ??

Hej

Jeg har købt et originalt styr til min 75èr og synes det ser lidt bredt og højt ud. Jeg ved godt det er en smags sag men vil alligevel godt høre for og imod fra jer som kører eller har kørt med typen, inden jeg monterer alt for meget på styret.

Mvh Michael

Michael Sønke

Hej Michael!

Mht styrets udformning, stilling, højde og bredde, kan der umuligt gives et eksakt svar. Det er meget individuelt og afhænger bla af din foretrukne kørestilling. Ønsker du en mere racerbetonet, foroverbøjet stilling med mindre luftmodstand, eller en mere tilbagelænet, oprejst stilling. Touring, race eller 'tilbagelænet' cruising? Hvor langt kører du af gangen? Hvad er mest bekvemt og afslappende for dig og din kørestil?

Udseende, stil og mode har, som i andre materielle forhold, selvfølgelig også stor indflydelse her. Ser den godt ud? Virker den harmonisk? Skal den fremstå så original som muligt?

Endelig skal styrets stilling jo også ses i sammenhæng med sædehøjden (og selvfølgelig førerens størrelse og placering på sædet) samt fodhvilernes stilling for at bedømme den 'korrekte' kørestilling for dig. Sammenlignet med styret er fodhvilerne her desværre bare lidt mere besværlige at justere. Sidder du bekvemt? prøv dig frem.

Jeg køer p.t. selv med det originale styr i forbindelse med et fremrykkersæt og det passer glimrende til min nuværende kørestil, men sådan har det ikke altid været.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
    X