Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Bag nav med chok kobling?

Klap sammen
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

  • Bag nav med chok kobling?

    Hej jeg skal have skiftet mine eger i baghjulet her i løbet af vinteren, da de rustfrie som sidder i nu, sprænger hele tiden.
    Nu er det så at jeg kommer til at tænke på at jeg mener at have hørt om at man med fordel kan skifte navet, til et med chok kobling. Er der nogen der har prøvet dette?
    Jeg mindes at det var et nav fra en rd 250??

    Eller skal jeg bare montere de alm. eger jeg har købt og så vil det holde??

  • #2
    Hej Frank

    Det er rigtigt at de rustfrie eger har en tendens til at knække.

    Jeg tror nu ikke at bagnav med gummidæmpere vil forlænge egernes levetid, hvorimod det vil tage belastningen, og dermed forlænge levetiden for de små dæmperfjedre der sidder i koblingshuset.
    Der kan i øvrigt bruges næsten et hvilken som helst bagnav med 180 mm bremsetromle.

    De almindelige eger skal nok holde uanset.

    Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

    'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

    Kommentar


    • #3
      Jamen tak for det svar. Jeg har ingen problemer med mine koblings fjedre. Jeg laver ikke så vilde starter, at det belaster koblingen synderligt:-))

      Så jeg nøjes bare med at skifte egerne.

      Kommentar


      • #4
        Stift jern

        Det er et almindeligt problem med rustfrit. Det er for sprødt, så det knækker.
        Det er det klassiske valg: skal det virke eller skal det se godt ud? .o)

        Nold

        Kommentar

        Working...
        X