Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Ny renoveret motor der ikke vil starte ...

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Ny renoveret motor der ikke vil starte ...

Hej

Jeg har en ny renoveret motor, der er fin komp og timing er iorden, men vil ikke starte, gnisten er fin og på det rigtige tidspunkt, men lugter af uforbrændt benzin i udstødningerne. Kaburatorene er renset (i ultralyd)og nye filtre. Jeg har tænkt på om det kan være svømmerhøjden, har ellers tjekket den ved montering. Jeg var lidt i tvivl om højden, da der er flere højder i værkstedshåndbogen. Nogen der har et bud på en løsning af problemet..
    Last edited by Torben; 13-09-2009, 17:32.

Hej Torben

Svært at sige uden model

Er der boyer tænding på, så skal batteriet være 100% opladet.

MVH

Kommentar

Hej Peter - nej der er platiner på.. modellen er ifølge modeloversigten bare xs650 1981/82 ; stel nr 447 - 4615xx
      Last edited by Torben; 13-09-2009, 19:40.

Kommentar

Tabt gnisten?

Hej Torben

Det er vel ikke "bare " fordi du har byttet om på tændingen på de to cylindre, så de tænder i skyllefasen istedet for under kompressionen. Prøv at bytte tændkablerne så spolerne forbindes med de modsatte cylindre. Ellers prøv at hælde en lille snaps benzin ned i hvert tændrørshul, skru tændrørene i igen og prøv at sparke den igang. Det afslører om den får benz nok. Hvis den starter eller bare fyrer et par gange nu får den for lidt. En sidste desperat gæt er hvis der ikke er tæt ved stempelringene (endnu ikke tilkørt). Dryp lidt olie ned på stempelkronen, lad det sive ned mellem stempel og cylindervæg, tramp et par gange så det fordeler sig. Så er den tæt nok til at kompressionen ihvertfald ikke giver problemer. Hvis ikke batteriet er ladt helt op , skal du starte med kickstarteren, ellers er der ikke spænding nok til at sætte gnist i en nyrenoveret motor med højere indre friktion end en tilkørt. Så har jeg ikke flere vilde gæt. Men jeg krydser geren fingre for dig!

Nold

Kommentar

Working...
        X