Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Karburator spørgsmål.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Karburator spørgsmål.

Jeg har for første gang i min XS karriere en maskine der ikke bruger olie, hverken inde i cylinderne eller ude på jorden. Så nu viser tændrørene den ægte tilstand for forbrændingen.
    Mit venstre tændrør viser dog at det er lidt for fed blanding, det er sort og sodet.
    Spørgsmål.
    Det er vel ikke tomgangs justeringen der giver sort tændrør eller hvad, det er vel når den får lidt gas at problemet sætter sig på tændrøret.
    Da jeg i vinter havde nålene ude på cylinder spjældene (carb slides diaphragm på engelsk) bemærkede jeg at den ene nål havde ringen siddende 2 positioner længere nede end på den anden.
    Det er vel ikke almindeligt at de 2 karburatorer står forskelligt på dette punkt.
    Er det slid på nålene der giver denne forskellighed.
    Er det en meget brugt reservedel disse jet needels (han / hun), kan det være dem der er synderen.

I Haynes står hvilken slidse ringen skal sidde i, er det målt fra oven eller fra neden.

Hjæææææælp.

Nåle i en høstak? Hej Peter

det skulle vel ikke tilfældigvis være sådan at den cyl der soder, er den hvor nålen er højest? så ved du hvorfor, men det ville næsten være for nemt....

Nold

Kommentar

Jeg har jo netop sat dem ens da jeg ikke mener at man skal sætte dem forskelligt. Jeg ved dog ikke om det er normal praksis at de står forskelligt. I såfald flytter jeg bare den der er lidt sodet 2 positioner op.

MVH

Kommentar

mere høstak!

Tjah???? Så vil jeg gætte på enten forkert svømmerhøjde, utæt svømmer (tjek på en brevvægt) eller utæt membran. Eller kan nålene være forskellige? eller kan der være forskellige hoveddyser i? (Det her er gætværk ment som inspiration)

Nold

Kommentar

Har løst lignende problem

Jeg har selv haft samme problem, og det viste sig at være svømmerhøjden der var 1,5-2 mm ude af tur på den venstre cylinder.
          Efter justering af svømmerhøjde samt sikring af at nåle sidder korrekt, har jeg fået en maskine der går som en drøm.
          Se evt. tidligere indlæg omkring dette "En lang historie om karburatorer"

Preben

Kommentar

Jeg have en svømmehøjde der var en på begge karburatorer, de lå inden for tolerencen, på 23 mm. Jeg har dog nu justeret så de nu sidder på det foreskrevne i manualen.
            En test viste efterfølgende ved at hælde sprit på, og tappe de af via bundskruen, at de begge havde 38 ml. hverken mere eller mindre, så det må være det samme som den måling der er på diverse sider med visuelt at checke benzinstanden i en fyldt karburator.

Jeg har skiftet begge "main jet nedles" og det samme gælder røret de går ned i.

Begge tændrør er nu grå, og næsten ens efter 100 km.

Den har dog stadig lidt problemer med tomgang, den er ikke stoppet nogen steder, alt er blæst ud.

I øvrigt tak Preben. Syntes du skulle afslutte din karburator tråd med løsningen. Det er noget rod at din konklusion ligger i en anden tråd end den du startede. Forum er og bliver en service manual hvis alle tråde afsluttes.

XS hilsener
            Last edited by PeterR; 06-09-2009, 19:49.

Kommentar

Working...
            X