Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

kaburatorjustering

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• kaburatorjustering

Har haft kaburatorerne adskilt og renset, fornyet luftfiltre og trimmet kaburatorerne så de trækker ens vakuum – helt utroligt hvad det kan gøre ved motorgangen og træk-villigheden !

”Problem”:

Er der nogen der kan forklare hvordan man kontrollerer at ”tomgangs-blandingsskruerne” ”står rigtigt” – ifølge de kilder jeg har kunnet finde, eksisterer de slet ikke på ”min model” (82’er) eller også står der at de er fabriksindstillede og ikke må/skal justeres.

Min model er udstyret med sådanne skruer/justeringsmuligheder og jeg har stillet dem som de ”stod” før rengøringen og vakuum-trimningen – nu ”putter” motoren blidt og ”meget tæt på jævnt” i tomgang (1000 – 1200 iflg. omdr-tælleren) og den trækker jævnt og villigt når der ”lukkes op” for benzintilførslen – den brummer og ”motorbremser” ”meget tæt på” ”helt uden knalden” når ”gashåndtaget slippes” - tilsyneladende er det ”rimeligt OK”, men det kunne være rart at vide om ”tomgangs-blandingen” er korrekt – hvordan kontrollerer man det??

IØVRIGT:

Hvis dette "går igennem" er det er første gang det lykkes mig at bruge "forummet"

Jeg er ikke nogen ”computer-ørn” og har haft store problemer med at lave et indlæg!

Findes der ikke en brugervejledning for ”komputer-spassere” ?

Madsen

Jeg kan ikke hjælpe med dine karburator problemer (som du sikkert har fået løst), men jeg kan kommenterer på den sidste del af dit indlæg.

Der er ikke en vejledning i brug af forum, det magter jeg ikke.

Der bliver tit taget notits af at det er svært at bruge siden på diverse XS forsamlinger.

Det hænger sikkert som du selv er inde på sammen med evnen til at bruge nettet i det hele taget.

Lige på dette punkt kan jeg ikke hjælpe. Jeg kan kun henvise til åbne datastuer på biblioteker samt aftenskolekurser.
    Siden her er ikke anderledes end andre sider på nettet, der benytter samme forum (som er et af de mest brugte i verden).

MVH - Webmaster.

Kommentar

Working...
    X