Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Omdysning ifm. ændret luftfilter/udstødning

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Omdysning ifm. ændret luftfilter/udstødning

Er der nogen der kan give nogle generelle tip til omdysning ifm. montering af andre indsugningsfiltre eller lydpotter?

Jeg tænker her på hvilke dyser man eksperimenterer med størrelsen på?

Kan man give nogle tommelfingerregler, såsom hvis der er henholdsvis mere/mindre modstand i lydppotter, og det samme omkring indsugningsfiltre?

/Preben

N.B. Har haft gang i maskinen for første gang i år :-))))

Omdysning

Hej Preben. Altså, jeg er bestemt ikke ikke ekspert, men har dog leget lidt med omdysning.

Min cykel er monteret med en 2i1 Motad udstødning og originalt siger sådan en ikke meget. Cyklen gik dog fint med den, men filmen knækkede da en af mine kammerater sagde: Den siger næsten lige som en BMW!

Fattig som jeg er, ville jeg ikke umiddelbart skifte en udstødning der er rigtig pæn i cromen så derfor: frem med boremaskinen og lave lidt større afgangshuller= mindre modstand.

Nu blev lyden ok MEN: pludselig knaldede den højlydt når man tog gassen af og hvad værre var: tændrørene gik fra at være pænt lysebrune til at være grålige.

Så meget ved jeg da, at det er tegn på for mager blanding= slet ikke godt.

Jeg indkøbte, hos Per, de næste 4 størrelser i hoveddyser og gik igang med at lege.

Min Special er oprindelig forsynet med 132,5 dyser. Der sidder så 140.0 dyser i nu og knalderiet er næsten væk og mere vigtigt: tændrørene er igen smukt lysebrune.

Åbne luftfiltre skulle vist kunne gie cirka samme problemer, men det har jeg ingen erfaringer med. På forsiden under" Vejen til de gode vibrationer" skriver Klentz noget om dette fænomen.

Ps. Jeg har ikke flyttet på nåle eller andre finurligheder. Kun større dyser.
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Kommentar

dysning

Jeg har selv skiftet udstødninger og sat K&N filtre på min, og den knalder også lidt i potterne. De er dog for restriktive, så de skal bores ud, og så kommer jeg nok til at dyse op - jeg skal nok poste nogen erfaringer her..

Mikkel

Kommentar

korte potter

Lidt inspiration: jeg har lige monteret korte potter med frit gennemløb (dunstall type), og det har sat skub i sagerne! De giver mest effekt fra 4 til 6000 rpm, men der trækker den virkelig også igennem. til gengæld giver den nogle seriøse knald, når jeg gasser ned. Sætter mikuni VM34 på i den kommende weekend og begynder at dyse...

Kommentar

Working...
        X