Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Kobling

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Kobling

Hej Venner

Jeg har konstateret et slip i koblingen. Hvis jeg fx. køre 60 km/t og fyrer op for gassen er det som om trækket ikke følger med. Hvis accelerationen er langsom går det. Kabel og håndtag kobler helt ud, der mangler altså ikke smøring, så....
    Hvor starter man på en fejlsøgning ?

Jacob

Jacob

Jacob der kan være flere ting - er du sikker på at din kobling er korrekt og optimal justeret (fremgangs måde er beskrevet i Haynes)

Dine koblingsfjedre kan være slappe.
    Hvis du kører på helsyntetisk olie
    For gamle / slidte koblingsplader

Men jeg vil da starte fejlsøgningen med - hvilken slags olie har du hældt i maskineriet ( jeg går stadig ud fra at du iflg Haynes manualen har justeret din kobling korrekt ) hvis du kører med hel eller for den sags skyld med halv syntetisk vil jeg hælde det fra og prøve med noget mineralsk 20/50 - hvis den stadig laver nummeret ja så er det slidte fjedre eller gamle/slidte koblingsplader - og for inspektion af begge disse ting skal du have koblingsdækslet af i højre side.

brownie

Kommentar

Hej Jacob,
      Jeg havde også en glidende kobling, da jeg købte min 6½ er for et år siden. Efter olieskift gik der noget tid inden den holdt op med at glide. Om den gled pga olien eller fordi den havde stået længe ved jeg ikke men skift olien og giv det lidt tid. Jeg har netop haft min kobling skilt ad og den så fin ud så det er nok olien.

venligst
      Nold, Amager

quote:
      Originally posted by Jacob Hatting

Hej Venner

Jeg har konstateret et slip i koblingen. Hvis jeg fx. køre 60 km/t og fyrer op for gassen er det som om trækket ikke følger med. Hvis accelerationen er langsom går det. Kabel og håndtag kobler helt ud, der mangler altså ikke smøring, så....
      Hvor starter man på en fejlsøgning ?

Jacob

Jacob

Kommentar

Working...
      X