Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hvor langt på et sæt stempler.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Hvor langt på et sæt stempler.

Min maskine var udstyret med 4 overstørrelse da jeg købte den. Jeg vil skyde km. til ca. 80.000.

Er antallet af km. kun ca. 20.000 på et sæt stempler/cylinder, eller skal man regne med at det er nogle helt andre tal med nutidens olie.

Det går jo rimeligt stærkt hvis man får kørt 10.000 på sådan en sesson.

MVH

80 000 x ?

Nej, 80K og 4. overstørrelse passer umiddelbart overhovedet ikke sammen. Så enten har cyklen i sit tidligere liv været i hænderne på en klamphugger, eller en km-fusker.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Kan også være at en evt. opboring for at fjerne en ridse har gjort at man har måttet bore op til 4'erde.

Men hvor langt kan man forvente, 50-60.000 hvis man passer sine olieskift eller hvad.

MVH

Kommentar

Hvis ellers motoren er i standard opsætning, som da den blev leveret fra fab., og altså ikke har undergået diverse pseudoforbedringer, så ville jeg overhovedet ikke betvivle dig, hvis du sagde at den havde 80000 på klokken og aldrig havde været åbnet. Undtaget er naturligvis udskiftning af diverse koblingsdele, og bevares, det kan da godt være, at den brugte lidt olie.

Desværre har nogle af forskellige årsager været udsat for større eller mindre motorhavari, og endnu flere har, formodentlig grundet den enkle opbygning, været for stor en fristelse for mange med utidig skruekløe i fingrene.

Mvh Peter...

P.S.: Lad os endelig høre hvis der er nogen der har eksempler på mange uforstyrede kilometer uden (motor)overhaling.
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
        X