Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Pakdåse Koblingstang.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Pakdåse Koblingstang.

Er der nogen som har erfaring med udskiftning af pakdåse til koblingsstang, kan der bruges en uoriginal,eller skal det være den specielle med ekstra gummilæbe, virker som om det er et problem at skifte den uden at skille motoren, da gummilæben skal passe i en reses i motorblokken,og at man ikke umiddelbart kan presse/slå den på plads - har set på en us-hjemmeside at man skla reife/forsænke indgangshullet i motorblokken, for ikke at ødelægge omtalte gummilæbe.

Kaj

Pakdåse

Hej Kaj.
    Kan godt se hvad du mener. Jeg havde skilt min motor totalt og satte omtalte pakdåse i inden motoren igen blev samlet. Men jeg nægter at tro, at krumtaphuset skal skilles ad eller hullet forsænkes for at sætte en ny pakdåse i. Jeg ville smøre pakdåsen godt med fedt og så forsigtigt banke den i med en gummihammer. Held og lykke og lad os høre hvordan hvad du finder ud af.

Kenneth

Kommentar

Nej den kan da sagtens presses i uden at man skal splitte alt ad.

Jeg har netop skiftet min, men det hjalp ikke, den drypper stadig lidt olie. Stangen er lidt mølædt så det forklarer nok udskiftningens manglende virkning. Jeg brugte en top fra topnøgle sættet til tricket.

MVH

Kommentar

Jeg er enig med Peter

Det kan godt lade sig gøre. Tricket er netop at få den så lige i som muligt, og derfor er en top i den rigtige størrelse nødvendig. Det samme gælder at gøre kanten af hullet mindre skarp (måske hedder det at rejfe den), og at bestille en ekstra pakdåse med det samme, da du sikkert spolerer den første (i hvertfald hvis du ikke har en ekstra ved hånden)

God fornøjelse med projektet

Mvh. Dan

Kommentar

Dryppert

Ofte viser det sig at være en stakket frist kun at skifte pakdåsen, da årsagen til den slidte pakdåse stadig eksisterer. Nemlig slidt bøsning og stødstang. Så hvis fruen er træt af oliedryp på sildebensparkettet, vil jeg tilråde at du skifter bøs og stang ved samme lejlighed.

Peter...
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Ingen dryppert.

Tak for de gode råd, tog chancen i aftes affasede hullet i motoren,
            med en ligesliber påmonteret en kuglefræser, (der var skarpe kanter),
            pudsede efter med en finkornet konisk slibestift,
            for at få en glat affasning.
            Smurte pakdåsen og pressede den forsigtigt på plads.
            Startede dyret op og lod den blive godt varm, den holdt tæt.
            Så kan den rulle igen og parkeres uden at det ligner en HD der
            har holdt der.

Kaj

Kommentar

Klentz, den der bøsning hvor sidder den. Kan man skifte den uden at det hele skal af igen (fast arbejde).

MVH

Kommentar

Styrebøs til koblingsstødstang

I enden af gearakselen, der hvor koblingsstødstangen går igennem, sidder der en styrebøsning (8x10x10 mm). Er styrebøsningen slidt, og det er den som regel når pakdåsen er færdig, bliver der for stort spillerum mellem stødstangen og bøsningen. Resultatet er at der så også er for stort spillerum mellem pakdåsen og stødstangen, hvorfor pakdåsen hurtigt bliver utæt igen.

Bøsningen er relativt nem at skifte. Du skal selvfølgelig have pakdåsen ud, men heldigvis er bøsningen lavet af blødt stål, hvorimod gearakselen er meget hård, så man skal være 'dygtig' for at beskadige bøsningssædet. Så en metode er f.eks at skrue en snittap i bøsningen, og så trække den ud med en passende skrue. Det nye bøs kan drives i med en egnet dorn.

Jeg tror ikke at der fås originale bøs, men de fleste XS-pushere er leveringsdygtige i en erstatningsvare.

Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Jeg kan ikke finde den hos rudiger, hvis ikke han har den hvem kunne så have den. I øvrigt flot ny webshop rudiger har fået banket ned der.

En søgefunktion ville dog være dejlig bland alle de "dimser".

MVH

Kommentar

Det man først bliver blind på....

Kupplungsdruckstange - Führungsbuchse
                    Art. Nr: 01_2020

Preis: 2,50 €

Peter...

Kommentar

Sørens til tyske.

Dem havde jeg set, men jeg kikkede efter 1 stk's ting på billederne. Så der er 3 ialt !!!

http://www.xs650shop.de/bilder/01_2020.jpg

I øvrigt kort, længere og lang stang. Sikken noget sludder ikke at angive længden.

Tak igen
                      Last edited by PeterR; 13-05-2008, 20:14.

Kommentar

Så der er 3 ialt !!!
                        Om han rent faktisk leverer 3 stk, eller om han bare synes, at en alene ser lidt ensom ud på billedet, skal jeg lade være usagt, men der skal nu kun bruges en af gangen.

I øvrigt kort, længere og lang stang. Sikken noget sludder ikke at angive længden
                        Enten benyttes et sæt bestående af en kort + en længere stang, eller kun en lang stang alene. Den længste stang har samme længde som de to kortere stænger + en kugle tilsammen.

Mvh Peter...

Kommentar

Working...
                        X